StoryEditor

Honda porazí aj Mercedes či Audi. V interiéri ponúkne hneď päť špičkových displejov

29.07.2019, 14:35
Pripravovaný čisto elektrický model Honda e bude pútať pozornosť nielen milým exteriérom, ale aj technologicky vyspelou kabínou.

Síce sa prvý sériový elektromobil od Hondy prvýkrát predstavil ešte len na ženevskom autosalóne začiatkom roka ako prototyp, jeho masová výroba sa má spustiť ešte v priebehu tohto roka. Hoci kompaktná novinka neponúkne ohromujúci dojazd na jedno nabitie, malo by to byť približne 200 kilometrov, zameria sa na zákazníkov aktívnych v meste a mladú klientelu.

Podporovať to má nielen spomínaný dojazd, ktorý v meste na bežné využívanie vystačí zrejme každému, ale i špičková konektivita či digitalizácia v kabíne. Honda e totiž prekonáva aj Mercedes-Benz, ktorý bol známy svojou dvojicou displejov v jednom celku na palubnej doske a dobieha i značku Audi s celkom až piatimi displejmi.

​Tá využíva digitálny prístrojový štít pred vodičom, dvojicu displejov v strede palubnej dosky a malé obrazovky na oboch predných dverách (nahrádzajú s vonkajšími kamerami bežné spätné zrkadlá). Honda prichádza s podobným riešením.

„Našim cieľom bolo dosiahnuť, aby jednoduchý štýl exteriéru pokračoval aj vo vnútri. Celková atmosféra v interiéri v kombinácii s výnimočným komfortom, dosiahnutým použitím známych materiálov, ako je textúra dreva a dekoratívne látky, pripomína modernú obývačku“, vysvetľuje Kohei Hitomi, hlavný vedúci projektu Honda e.

„V tomto modernom prostredí môžu cestujúci bez vynaloženia úsilia využívať pripojenú technológiu, napríklad systém kamerových zrkadiel a dvojitý displej dotykovej obrazovky, ktorý sa napriek vysokej sofistikovanosti používa neuveriteľne jednoducho,“ dopĺňa Hitomi.

Celá šírka palubnej dosky

Päť úhľadne integrovaných farebných obrazoviek s vysokým rozlíšením spolu zaberá v podstate celú šírku interiéru vozidla.

Obrazovky systému bočných kamerových zrkadiel sú ergonomicky umiestnené na oboch stranách prístrojovej dosky a vodičovi umožňujú prirodzený výhľad do strán, zatiaľ čo kamerový systém stredného spätného zrkadla prenáša obraz z centrálnej zadnej kamery, čím ešte viac rozširuje zorné pole vodiča smerom dozadu.

Kľúčové informácie o vozidle, vrátane výkonu vozidla a stave nabitia akumulátora, zvoleného režimu jazdy a informácie o bezpečnostných funkciách zobrazuje 8,8-palcový TFT prístrojový displej priamo pred vodičom.

Najväčšiu plochu potom zaberajú dvojité 12,3-palcové LCD dotykové obrazovky. Sú to primárne displeje informačno-zábavného systému s veľkým výberom inteligentných aplikácií a služieb. Rozhranie má byť mimoriadne intuitívne a nastaviteľné podľa potreby.

Displeje sa vyznačujú podobným štýlom ovládania ako súčasné smartfóny, potiahnutím sa dá prechádzať naposledy použitými aplikáciami a obsah sa dá dokonca aj ľahko presúvať medzi obomi obrazovkami. Vďaka tomu môže vodič ľahko a jednoducho využívať obsah oboch obrazoviek. Táto funkcia umožňuje spolucestujúcemu posunúť obsah, napríklad navigačné pokyny, prakticky do línie očí vodiča.

A keďže nastavenie duálnych obrazoviek umožňuje vedľa seba zobraziť dve aplikácie, vodič a predný spolucestujúci si môžu nezávisle na sebe zvoliť a sledovať samostatné aplikácie. Napríklad vodič môže sledovať spomínané navigačné pokyny a spolucestujúci vpredu môže prehľadávať zoznam hudobných skladieb.

Podpora umelej inteligencie

Honda e bude ponúkať zákazníkom prístup k pripojeným službám a aplikáciám aj hlasovými príkazmi cez osobného asistenta Honda. Je to služba umelej inteligencie (AI), ktorá využíva jedinečné kontextové chápanie na vytváranie prirodzenej konverzácie a umožňuje prístup k širokému rozsahu online služieb.

Systém sa aktivuje vyslovením „OK Honda“, za ktorým nasleduje otázka alebo príkaz. Strojové učenie umožňuje, aby si technológia časom vytvorila aj lepšie vnímanie jednotlivých hlasov a tak poskytovala presnejšie odozvy.

Balík zabudovaných aplikácií sa dá nahradiť plynulým zrkadlením smartfónu prostredníctvom systému Apple CarPlay alebo Android Auto. Prostredníctvom týchto systémov môžu používatelia sledovať sociálne médiá, hudbu alebo iné internetové služby na dvojici displejov. Pri zaparkovanom vozidle – dokonca aj počas nabíjania – môžu cestujúci sledovať aj video obsah a pripájať sa na internet cez svoje vlastné mobilné zariadenia (prostredníctvom prístupového bodu Wi-Fi automobilu Honda e).

Honda

​K dispozícii má byť tiež aplikácie pre smartfóny, pričom táto služba bola úplne prepracovaná s väčším dôrazom na cestovanie používateľa, s jednoduchou navigáciou pri prístupe k funkciám nabíjania, podrobnému stavu vozidla, ovládaniu klimatizácie, bezpečnosti a monitorovania priestoru. Medzi funkcie dodatočnej konektivity a špeciálne funkcie EV patrí regulácia nabíjania akumulátora a monitorovanie dojazdu. Výsledky vyhľadávania nabíjacích staníc a navigácie sa do auta môžu odoslať z mobilného zariadenia.

Do Hondy e sa dá dostať aj pomocou digitálneho kľúča, ktorý umožňuje automobil zamknúť a odomknúť priamo cez aplikáciu v smartfóne. Ak sa potom automobil dostane mimo nastavenú geozónu (geofence), majitelia môžu dostať bezpečnostné upozornenie. Už teraz eviduje automobilka o túto novinku záujem v počte 36-tisíc potenciálnych zákazníkov. 

01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 15:00:00 - Feat.: - Title: Blíži sa veľtrh CES 2025 v Las Vegas. Na toto sa môžeme tešiť 04 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 05 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 10:35