Hyundai uvedením svojho vôbec prvého ostrého hatchbacku (hothatch) s označením i30 N trafil priamo do čierneho. Na tejto novinke sa podieľal bývalý šéf športovej M divízie značky BMW Albert Biermann, takže sa pri vývoji použil skutočne kvalitný recept a je to vo výsledku vidieť. Dokazujú to i predajné čísla, ktoré hovoria o "N-ku" ako o najpredávanejšom vozidle kategórie hothatch na Slovensku.
Na blížiaci sa autosalón vo Frankfurte však značka pripravila špeciálnu limitovanú edíciu svojho obľúbeného ostrého hatchbacku, ktorý je obohatený o označenie Project C. Hoci by sa na prvé počutie mohlo zdať, že ide výhradne o koncept, ste na omyle.
Novinka pripravená na výrobu zažije svoju svetovú septembrovú premiéru a záujemcom poskytne ešte lepší zážitok z jazdy. Vylepšené "N-ko" obsahuje viacero dizajnových úprav, ktoré majú podľa automobilky zlepšiť dynamiku a rovnako tak aj celkový pôžitok.
Na limitovanú edíciu i30 N pribudli karbónové prvky, 19-palcové športové disky kolies a samotné auto váži o približne 35 kilogramov menej ako bežná verzia "N-ka" (1 429 kilogramov). Určitá podobnosť tu bude aj s nedávnym konceptom i30 N Option, predstaveným na parížskom autosalóne minulý rok.
Na prvých fotografiách maskovaného i30 N Project C je možné vidieť oranžový polep a štylizované písmeno C, ktoré odkazuje na „Area C“, čo je názov testovacej trate v kórejskom vývojovom centra v Namyangu. Area C je totiž duchovným domovom všetkých "N-kových" modelov značky Hyundai.
Zmien pod samotnou kapotou auta sa však zrejme nedočkáme, hoci to automobilka zatiaľ nepotrvrdila. Výkonnejšiu verziu Performance bežného Hyundai i30 N poháňa dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 202 kW - 275 koní (základ 184kW - 250 koní), ktorý je spojený so šesťstupňovým manuálom.
Pozrite si aj náš redakčný test ešte štýlovejšej verzie modelu - i30 Fastback N Performance
Funkcia Overboost pritom dokáže zvýšiť krátkodobo krútiaci moment z 353 Nm až na 378 Nm. Modelu i30 N Performance trvá aktuálne zrýchlenie z nuly na stovku 6,1 sekundy a vďaka úpravám by mohol výsledky i30 N Project C ešte zlepšiť.
Už tak dobré jazdné vlastnosti, ktorými sa "N-ko" vyznačuje a ktoré je schopné na cestách dosiahnuť, by mohli byť po jemných úpravách a korekcii hmotnosti ešte o čosi lepšie.
Pritom to má byť auto, ktoré budete môcť šoférovať pokojne aj každý deň (žiadne extrémne úpravy na štýl pretekárskych vozidiel). Konkurencia v podobe Renaultu Mégane RS, Hondy Type R či Volkswagenu Golf GTI by sa teda mala začať báť.
Svetová premiéra i30 N Project C sa uskutoční v septembri 2019 na autosalóne vo Frankfurte, no vyrobených bude celkovo len 600 kusov z tejto limitovanej edície. Dobrou správou je, že automobilka sa v tomto prípade zamerala výhradne na zákazníkov v Európe, kde bude model v ponuke.