Audi RS6 je v motoristickom svete jednoducho ikonou. Rýchlo si vybudovalo povesť a stalo sa z neho najrýchlejšie kombi na trhu. Každou generáciou sa zväčšovala fanúšikovská základňa výkonného i praktického modelu, pričom aktuálne je tu vo svojej top forme.
A s novým dizajnovým jazykom automobilky Audi, ktorý bol použitý na novej A6, sa nehanbíme povedať, že toto je najkrajšie Audi RS v histórii vôbec.
Zviera v tele krásky
Všetko to začalo únikom fotografií tesne pred premiérou. Počkať si na snímky v plnej kvalite sa však oplatilo. Najlepšia je snáď predná časť, ktorá má hneď dve veľké plus. Je totiž totožná s budúcou RS7 a vďaka tomu môže byť nová RS6 o 4,5 centimetra širšia ako jej predchodca. Druhým plusom je taktiež dôležitá úspora nákladov.
V matnom šedom laku s označením Daytona vyzerá super-výkonné kombi naozaj parádne a hlavne, žiadne falošné výfuky tu nenájdete. Dokonca ich zvuk a s ním aj celé auto si môžete vychutnať vo videu.
Treba však podotknúť, že zvuk ovplyvňuje prísny emisný zákon. Ten nedovoľuje motor pri státí vytáčať nad tritisíc otáčok. To môže rýchlo zmeniť tuningová firma, v prípade Audi napríklad dvorný úpravca vozidiel ABT.
V interiéri ostala zachovaná koncepcia troch obrazoviek, ako to už poznáme aj s bežných verzií a ostatných modelov značky. Virtual Cockpit dostal špeciálnu športovú grafiku, nechýbajú špičkové športové sedačky a tiež volant. Medzi použitými materiálmi dominuje najmä koža a karbónové vlákna.
Prispôsobí sa tomu, či sa ponáhľate, alebo nie
Pod kapotou si svoje miesto uchoval osemvalec. Ide o twin-turbo V8 s objemom štyri litre a výkonom 441 kW (600 koní), čo možno niekoho sklame. Špekulovalo sa totiž až o výkone okolo hranice 700 koní. Treba však jedným dychom dodať, že toto je základná verzia.
Je už teraz o 40 koní silnejšia ako predchádzajúca Performance verzia modelu. V dobe ekológie nechýba ani vypínanie polovice valcov a 48V mild-hybridný systém. Krútiaci moment je mamutích 800 Nm a osemstupňová automatická prevodovka posiela výkon, samozrejme, na všetky štyri kolesá Quattro.
Ako naznačuje nadpis, na stovku zrýchli novinky už za úctyhodných 3,6 sekundy. Ručička tachometra sa zastaví na elektronicky stanovenom maxime 250 kilometrov za hodinu, avšak s paketom Dynamic stúpne táto hranica na 280 a s Dynamic Plus až na 305 kilometrov za hodinu. S týmto už deti do školy nebudú nikdy meškať.
Adaptívny vzduchový podvozok je oproti štandardu nižší o 20 milimetrov a pri rýchlosti nad 120 kilometrov za hodinu sa zníži o ďalších 10 milimetrov. Keď treba, vie sa aj zdvihnúť o 20 milimetrov.
Systém Quattro rozdeľuje výkon pri štandardnej jazde v pomere 40:60, ale ak treba, vie dozadu poslať až 85 percent výkonu a dopredu 70 percent výkonu.
To sľubuje výbornú stabilitu aj pri rýchlej jazde. Auto zastavujú špičkové brzdy s rozmermi 420 milimetrov vpredu a 370 milimetrov vzadu. Za príplatok dostanete karbón-keramické brzdy, ktoré znamenajú úsporu 34 kilogramov z celkovej hmotnosti a vpredu ďalších 20 milimetrov v priemere brzdových kotúčov.
Detaily k cenám zatiaľ nepoznáme, ale Audi potvrdilo skvelú správu pre americký trh. Po prvýkrát sa totiž bude RS6 Avant predávať aj tam. U nás by sa mal predaj začať v prvom štvrťroku 2020.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.