A máme tu ďalší prelomový elektromobil, ktorý sa čoskoro dostane do sériovej výroby. Je to pracovný pickup, ktorý utiahne príves ťažký niekoľko ton, dokáže napájať elektrické náradie a z nuly na 96 km/h zrýchli za 4,5 sekundy.
Čo je však najšokujúcejšie, cez celú karosériu má veľký otvor na jednoduché prevážanie dlhých predmetov. Aj takto teda môže vyzerať moderná a najmä praktická elektromobilita súčasnosti.
Máme tu aktuálne hranatý pracovný pickup Bollinger B2, avšak nie je len tak hocijaký. Je elektrický a vďaka svojmu výkonu či schopnosti zrýchliť za obdivuhodný čas vám na stavbu dovezie materiál tempom až 160 kilometrov za hodinu - maximálna rýchlosť. Špecifický je aj ďalšími vlastnosťami.
Využívanie nových možností
Elektrický pohon je dnes známy predovšetkým vďaka neustálemu ťaženiu proti emisiám áut s konvenčnými spaľovacími motormi. Všetci preto vieme, že elektromobily dokážu znížiť lokálne emisie a ich prevádzka je ekologicky únosnejšia než pri bežných naftových či benzínových pohonoch.
Už menej sa však prezentuje ich mechanicky jednoduchšia konštrukcia, ktorá je menej náročná na servis a má podstatne menšie zástavbové rozmery.
Ľudskou rečou teda napísané, elektromotory, prevodovky a ostatné komponenty pohonu vyžadujú podstatne menej miesta a akumulátory môžu byť na podlahe, kde znižujú ťažisko a ich tvar sa vie prispôsobiť podvozku konkrétneho auta.
Práve túto výhodu sa rozhodli využiť aj konštruktéri americkej spoločnosti Bollinger Motors a postavili autá, ktoré ju dokážu zužitkovať v maximálnej možnej miere – postavili praktický pracovný pickup a jeho zakrytú verziu segmentu SUV.
Čo takto urobiť cez auto dieru?
Vymyslieť dnes niečo nové, nie je veru jednoduché. Najmä pri stále prísnejšej legislatíve, ktorá konštruktérov aj dizajnérov v mene bezpečnosti obmedzuje doslova na každom možnom kroku. A predsa len tu určitý priestor na prezentovanie je.
Dokazujú to práve novinky Bollinger B1 a B2 s veľkým otvorom v pozdĺžnej osi auta. Konštruktéri si mohli tento krok dovoliť práve vďaka elektrickému pohonu pozostávajúcemu z dvojice elektromotorov s celkovým výkonom 451 kW (614 koní) a krútiacim momentom 905 Nm.
Li-ion akumulátory disponujú slušnou kapacitou na úrovni 120 kWh a sú uložené v podlahe, pričom autám umožňujú normovaný dojazd na úrovni približne 320 kilometrov.
Keďže auto využíva hliníkovú konštrukciu (presné detaily zatiaľ známe nie sú), z nuly na 96 kilometrov za hodinu vystrelí za ohromných 4,5 sekundy. Odvezie pritom 2,3 tony na korbe a ak treba, potiahne za sebou brzdený príves ťažký až 3,4 tony.
Aby bolo auto použiteľné aj ako nosič pracovného náradia, je vybavené palubnou elektronikou schopnou napájať externé elektrické náradie s príkonom 60 kW.
Ide do výroby
Aj keď na prvý pohľad vyzerajú oba modely ako ako prototypy z filmových štúdií, autá spoločnosti Bollinger Motors nesúce označenie B1 (SUV) a B2 (pickup) sú predprodukčné modely, ktoré by sa v tejto podobe mali dostať do sériovej výroby.
Tá sa naplno rozbehne v roku 2021, kedy by sa mali na trhu objaviť aj ich ďalšie karosárske verzie. Podľa dostupných údajov má fabrika Bollinger Motors už teraz viac ako 30-tisíc objednávok na špecifické modely. Cena zatiaľ nie je známa, určite však nebude práve najmenšia.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.