Keď prišiel prvý elektrický automobil od Audi, model s označením e-tron, najprv do ponuky zaradili výkonnejšiu verziu menom 55 quattro. Aktuálne prináša značka pre model Audi e-tron v rámci miernej modernizácie nielen dlhší dojazd, ale okrem toho do ponuky pridáva aj slabšiu verziu s označením Audi e-tron 50 quattro.
Tá však okrem pochopiteľne nižšieho výkonu disponuje aj o niečo kratším dojazdom a samozrejme i nižšou základnou cenou, čo mnohých záujemcov nepochybne poteší.
Popri uvedení novej verzie Audi spolu s výkonnejšou 55 quattro rovno modernizovalo pohonný systém modelu. Áno, čítate správne, auto je v predaji približne rok a výrobca už robí úpravy dôležitých vecí, ako je výkon či samotný dojazd na jedno nabitie. Nemyslíme teda konštrukčné nedostatky, ktoré by výrobca počas testovania neodhalil.
Podľa novej reálnejšej metodiky WLTP prináša automobilka Audi až o 25 kilometrov dlhší dojazd pre verziu 55 quattro. Celkový dojazd teraz môže byť až 436 kilometrov, čo sú skutočne skvelé hodnoty. Ako sme však aj počas nášho testu "bežnej" staršej verzie zistili, pravdepodobne sa ani e-tron 55 quattro na takúto plnú uvádzanú hodnotu nedostanete.
Optimalizovaný systém využíva skoro stále odpojený predný elektromotor, neodoberá tak žiadnu energiu. Pripája sa až v najnutnejších prípadoch. Rozdiel je tiež vo využiteľnosti akumulátora. Ten má kapacitu s hodnotou 95 kWh, avšak môžete z neho využiť teraz 86,5 kWh, predtým to bolo 83,6 kWh.
Ďalším „upgradom“ je optimalizovaný systém chladenia, temperuje totiž akumulátor s vyššou účinnosťou. Klesla i spotreba čerpadla, ktoré je určené na zabezpečovanie prúdenia kvapaliny. Nuž a poslednou novinkou pre prevedenie 55 quattro je paket S-line s 20-palcovými diskami a lakovanými dielmi v podobe podbehov či vonkajších zrkadiel.
Slabšia verzia 50 quattro prichádza s maximálnym výkonom 230 kW (313 koní) a 540 Nm. To stačí na zrýchlenie na stovku za 6,8 sekundy a maximálka je elektronicky obmedzená na 250 kilometrov za hodinu. Kapacita akumulátora je v tejto verzii 71 kWh (využiteľné 64,7 kWh), systém je voči výkonnejšej verzii ľahší o približne 120 kilogramov.
Menšia kapacita tiež znamená pochopiteľne kratší dojazd, v tomto prípade približne 336 kilometrov podľa WLTP. Nakoniec ceny. Modernizovaná 55 quattro má v Nemecku stále rovnakú nezmenené cenu 80 900 eur, slabší variant začína na sume 69 100 eur.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.