V boji proti šíreniu nebezpečného koronavírusu zavádzajú štáty, ale následne i samotný predajcovia najrôznejšie opatrenia. Najskôr sa u nás predaj vozidiel na jeden deň v podstate úplne zastavil a pozastavené boli i činnosti servisných stredísk. Trvalo to len krátko, no už na druhý deň sa mohli zákazníci v prípade núdze spoľahnúť na vybavenie v servise.
Predaj áut sa kvôli koronavírusu presunul najmä na internet, aj na Slovensku zaviedli predajcovia výber i konfiguráciu vozidla prostredníctvom webu, následne takto našpecifikované auto s údajmi odošlú skrz mail dílerovi a dohodne sa prípadný spôsob vyzdvihnutia.
Ako je to však vo svete? V Číne, odkiaľ sa šírenie koronavírusu začalo, spoliehajú mnohé značky taktiež na predaj prostredníctvom internetu. Rovnako to má napríklad automobilka Geely, ktorá na čínskom trhu rozbehla s typom Icon nový spôsob doručenia vozidla. Zákazníci si vďaka tomu môžu automobil objednať, zaplatiť a nechať doručiť domov bez akéhokoľvek kontaktu s pracovníkom dílerstva.
Od 10. februára tohto roku v rámci rozšírenia on-line predajných služieb spoločnosti Geely Auto si zákazník cez internet automobil nakonfiguruje, dohodne možnosť financovania a poistenia a následne vyberie miesto pre doručenie svojho nového automobilu.
Pracovníci novinku pre zákazníka následne zvonku aj zvnútra vydezinfikujú a za pomoci odťahovky doručia na dohodnuté miesto. Kľúče od vozidla však neprinesú domov zákazníkovi samotní pracovníci, ale od auta ich k novému majiteľovi prinesie na diaľku ovládaný dron. Práve vďaka takémuto riešeniu je celý proces kupovania auta absolútne bezkontaktný a pre obe strany najmä bezpečný.
Online kúpu vozidla už podľa slov automobilky využilo viac ako 10-tisíc zákazníkov, pričom zhruba rovnaké množstvo má byť zarezervovaných, aby si nejaké vozidlo od Geely kúpilo. Prijali by ste takéto opatrenie či spôsob doručenia aj na Slovensku?