StoryEditor

Najmenšia Škoda je na odpis. S elektrickým pohonom nedáva zmysel

09.04.2020, 14:06
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Elektrická Škoda Citigo je pre zákazníkov aj fabriku príliš drahá, na každom vyrobenom aute totiž Škoda údajne prerába.

Škoda Citigo bola vždy tak trochu na okraji záujmu zákazníkov aj samotnej fabriky. Nejde o zlé auto, naopak, v rámci svojho segmentu patrí medzi najpraktickejšie postavených zástupcov.

V poslednom období je vo svojej novej elektrickej verzii Citigo-e iV jednou z hlavných postáv mladoboleslavskej Škody. Teda aspoň v prípade, že sa hovorilo o nastupujúcej vlne elektromobility, flotilových emisiách a spôsobu ich znižovania.

​Nie je žiadnym tajomstvom, že automobilky dnes používajú elektrické a elektrifikované autá najmä ako účinný nástroj na znižovanie flotilových emisií, vďaka ktorému môžu „beztrestne“ predávať autá so spaľovacími motormi.

A tiež dnes už nikoho neprekvapuje ani fakt, že na elektrických autách fabriky zatiaľ nezarábajú. Často je to skôr naopak a ich výrobu zatiaľ dotujú. V konečnom dôsledku sa im to však vyplatí, pretože automobilkám údajne ušetria na spomínaných pokutách za prekročenie emisných flotilových limitov.

Rovnaké poslanie má teda pre mladoboleslavskú automobilku Škoda Citigo-e iV, s príchodom prvého plnohodnotného elektromobilu Škoda postavenom na platforme MEB by však štafetu prebrala práve Škoda Enyaq.

Jej technika už zodpovedá reálnym potrebám zákazníkov, od začiatku išlo o elektromobil a nie len o elektrickú verziu spaľovacieho modelu, emotívny dizajn priťahuje podstatne viac ako pri modeli Citigo a čo je asi najdôležitejšie, ide o praktický rodinný crossover schopný plniť praktické požiadavky rodín.

​A čo Citigo-e iV? To má tak trochu smolu v tom, že sa blíži koniec jeho morálnej životnosti a celý koncern Volkswagen musí rozmýšľať, čo s nástupcami. Vyzerá to tak, že potenciálny trh na elektromobily tejto veľkosti je príliš malý na to, aby počty predaných áut zaplatili ich vývoj.

V prípade najmenšej Škody totiž neprichádza do úvahy modernizácia, ale kompletne nový návrh reflektujúci zástavbu elektrického pohonu. Súčasné Citigo-e iV je totiž len improvizáciou plnou kompromisov. Zabúdať netreba ani na stále vysoké ceny komponentov elektrického pohonu, ktoré sa v malom aute „nerozpustia“ tak účinne, ako povedzme pri väčšom SUV.

S vývojom síce ceny batérií pomaly klesajú a americký GM sa už vyjadril, že pošle na trh prvý cenovo dostupný elektromobil pre všetkých (údajne s ním Američania prídu skôr ako Volkswagen), na malé mestské auto s dĺžkou 3,5 metra je to však stále veľa. Všetko preto nasvedčuje tomu, že sa s najmenšou elektrickou Škodu v ponuke čo nevidieť definitívne rozlúčime.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2023-01-27 23:00:00 - Feat.: - Title: EÚ chystá zmeny: Bežný vodičák na ťažšie vozidlá a skúšky z autoškoly na simulátore 02 - Modified: 2023-01-27 12:25:00 - Feat.: - Title: Veľké displeje v autách budú do 10 rokov minulosť. Šéf BMW vraví, že už majú náhradu 03 - Modified: 2023-01-28 23:01:00 - Feat.: - Title: Jazdené elektromobily? 20-tisíc eur za druhú výmenu batérie väčšina ľudí neprijme, tvrdí odborník 04 - Modified: 2023-01-27 10:20:00 - Feat.: - Title: Slováci kritizujú nové EČV. Prepracovaný dizajn tabuliek má svoje dôvody, odkazujú autori 05 - Modified: 2023-01-26 10:18:43 - Feat.: - Title: Uznávaný slovenský dizajnér dostal vo Volkswagene novú funkciu. Kabaň nás významne ovplyvnil, znie z vedenia
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
29. január 2023 20:03