Navonok vylepšený model Ioniq 5 kórejskej automobilky Hyundai spoznáte len v prípade, že si jeho majiteľ objedná nové príplatkové kamery namiesto klasických vonkajších spätných zrkadiel. Tých zmien však ponúka špičkový elektromobil oveľa viac.
Elektrický crossover bol uvedený na trh len vo februári minulého roka. Ide o prvý model založený na modulárnej platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá je – ako názov napovedá – vyhradená špeciálne pre elektromobily a okrem iného ju využíva i Kia EV6.
Doterajšia podoba modelu bez digitálnych spätných zrkadiel, ktorý sme už stihli vyskúšať v prvej jazde
Batériová „Päťka“ bola prijatá vcelku kladne a získala si okrem iného i niektorých novinárov, takže v priebehu uplynulého roka získala v Európe množstvo významných ocenení, vrátane nemeckého titulu Auto roka a taktiež patrí k finalistom prebiehajúcej európskej ankety Auto roka 2022.
Jednou zo zmien pre všetky autá modelového roka 2023 je nasadenie novej batérie s kapacitou zväčšenou zo 72,6 na 77,4 kWh a ak sa trochu orientujete v autách koncernu Hyundai-Kia, tak áno, ide o akumulátory z o niečo novšieho (spomínaného) súrodenca EV6.
Ioniq 5 navyše ponúkne vylepšený tepelný manažment článkov alebo digitálne zrkadlá s kamerami (vnútorné aj vonkajšie), aj keď musíme dodať, že tento prvok už je nejakú dobu k dispozícii na domácom kórejskom trhu, takže ide o premiéru skôr európskeho významu.
Povedali by sme, že asi najzaujímavejším detailom je v tomto prípade funkcia tepelného manažmentu batérie. Tá umožní, aby vozidlo automaticky prispôsobovalo teplotu akumulátorov počas jazdy, takže články budú v optimálnych podmienkach v momente, keď sa rozhodnete vozidlo nabiť.
To má zaručiť zvýšenie výkonu pri nabíjaní najmä v chladnom počasí a tým pádom aj skrátenie časového úseku potrebného na dobitie batérie. Táto funkcia sa pritom aktivuje automaticky po zadaní nabíjacieho bodu do navigačného systému vozidla.
Zabudnúť by sme nemali ani na tlmiče, ktorým samotný Hyundai hovorí Smart Frequency Dampers (SFD) a ich úlohou je zlepšiť odozvu odpruženia, čo by malo vo výsledku viesť k vyššiemu komfortu jazdy pre posádku.
Zároveň vynovený Ioniq 5 ponúkne nelakované čierne nárazníky s čiernou lištou v kombinácii s osvetlením Projection LED. A ešte jedna dôležitá vec. Napriek tomu, že ide o modelový rok 2023, zákazníkom v Európe bude toto auto k dispozícii už v druhej polovici tohto roka.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.