"Stále sa zvyšuje počet nekompletných vozidiel s kvalitatívnymi nedostatkami tesnenia dverí a teraz aj s chýbajúcimi dielmi z firiem postihnutých ochorením COVID-19. Ide napríklad o skupinové svetla či chýbajúce sedačky," píše odborársky denník.
Minulý pondelok bolo cez štyritisíc nekompletných Octavií na odstavných plochách, píše iDNES.cz. Pracovníci spravujúci takzvané repasácie a naordinovali si špeciálne smeny, pri ktorých Octavie dokončovali, aby mohli byť vyexpedované k zákazníkom.
Novinka bude k dispozícii aj v ostrej verzii RS (RS iV) či terénne ladenom prevedení Scout
"Škoda Auto podniká všetky kroky pre to, aby boli vozidlá dokončené a dodané v riadnom termíne a v požadovanej kvalite," cituje z oficiálneho vyhlásenia hovorkyňa firmy Kamila Biddle. "Konkrétne detaily výrobného programu nekomunikujeme. Vyrobené autá budú následne expedované jednotlivým importérskym organizáciám v jednotlivých krajinách."
Škodovácký odborář ešte zmienil viac než dva a pol hodinový prestoj na linke kvôli poruche na zdvíhacom zariadení. "Začalo sa prehrievať po víkendovej úprave na ťažšie elektromobily," spresnil denník.
Zásadný model značky Octavia sa totiž na linke bude stretávať s novým pripravovaným modelom Enyaq. Plne elektrický automobil, ktorý bude mať premiéru 1. septembra tohto roka v Prahe, stojí na unikátnej platforme MEB určenej koncernom Volkswagen výhradne pre batériové autá.
To bude unikum: na jednej linke sa budú striedať čisto batériové vozidlá s konvenčným modelom so spaľovacím motorom. Dve úplne odlišné autá na úplne odlišných platformách a s inou architektúrou (predokolka a zadný náhon).
Škodovka tak bude môcť flexibilne upravovať pomer výroby modelov podľa dopytu. "Pôjde o jediný automobil v Európe na báze platformy MEB, ktorý nebude vyrábaný v Nemecku," uviedol už skôr hovorca značky Štěpán Řehák.
Firma aktuálne odstávku výroby využije ako každý rok na údržbu. Počas tradičnej celozávodnej dovolenke napríklad v Kvasinách v lakovni inštalujú hneď niekoľko robotických pracovísk, ktoré budú disponovať približne 13 novými robotmi.
V práci počas celozávodnej dovolenky bude podľa odborov 54 kmeňových zamestnancov a počíta sa aj s najmenej 175 pracovníkmi externých firiem. V pláne sú údržbárske práce v hodnote presahujúcej 144 miliónov českých korún (v prepočte viac ako 5,4 milióna eur).