Skupina áut, ktoré patria k takzvaným hothatchom a zastupuje ich najmä Volkswagen Golf GTI, Renault Mégane RS či Honda Civic Type R, sa pred pár rokmi rozšírila o kórejského člena. Hyundai totiž predstavil v roku 2017 svoj vôbec prvý počin tohto druhu a bol ním model i30 N.
Kompakt okamžite pritiahol pozornosť verejnosti už len kvôli faktu, že pod divíziou N sa ukrýval Albert Biermann (bývalý šéf športovej ivízie BMW M) a novinka teda poniesla aj práve jeho rukopis. Záruka skvele odvedenej práce bola teda jasná.
Úspech na seba nenechal dlho čakať a spätná väzba na hothatch Hyundai i30 N bola neskutočne pozitívna, k čomu sme prispeli svojou trochou aj my vo výstupe z prvých jázd a v redakčnom teste. Automobilke sa model jednoducho vydaril a neskôr ho podporilo aj karosárske prevedenie Fastback.
Obľúbenosť v radoch zákazníkov dokazovali i predaje, keďže "prvotina" i30 N dokázala doslova rozbiť trh a uchmatnúť si prvé priečky v rebríčkoch predajnosti áut kategórie hothatch. Model tak predbehol vyššie spomínaných konkurentov, ktorí na trhu pôsobia podstatne dlhší čas a drží si vedúcu pozíciu. No a aktuálne vypúšťa Hyundai do boja vylepšenú faceliftovú verziu s mnohými novinkami.
Jemná retuš a znižovanie hmotnosti
Karoséria si berie príklad z modernizovaného variantu klasického Hyundai i30 (i30 Factback) a preto prednú časť zdobí nová mohutnejšia mas...
Zostáva vám 85% na dočítanie.