StoryEditor

Lexus NX – luxusný plnohodnotný hybrid bez nutnosti dobíjania a s cenovým zvýhodnením pre výbavu Limited Edition

02.12.2020, 23:00
Autor:
rperpe
Japonské kompaktné SUV NX tvorí dlhodobo viac ako 30 percent všetkých predaných áut značky Lexus v Európe. A aktuálne je k dispozícii v atraktívnej limitovanej edícii.

Model NX si stále udržiava postavenie popredného „ťahúňa“ v rodine Lexusu. Zámerom poslednej modernizácie z konca roku 2017 bolo prepojiť „tvár“ modelu NX s dizajnom najluxusnejších modelov značky ako limuzína LS či športové LC. A tak dostalo toto SUV neprehliadnuteľnú vretenovitú mriežku chladiča, dizajnovo vynovené disky kolies z ľahkých zliatin či prepracovaný dizajn predného nárazníka, čo prispieva aj k celkovo lepšej aerodynamike.

Mimochodom, model NX sa vyznačuje ideálnou rovnováhou aerodynamiky a konštrukcie, keďže jeho koeficient odporu dosahuje skvelú hodnotu iba 0,33. Neprehliadnuteľné sú i zadné LED svetlomety v tvare písmena L, ktoré vytvárajú neprerušený prúd svetla, plynulo prechádzajúci od dverí batožinového priestoru ku karosérii.

​V interiéri sa potom bez problémov zorientujete. Prispela k tomu zväčšená multimediálna obrazovka, zredukovanie počtu ovládacích prvkov či prepracovaný panel s intuitívnejším ovládaním klimatizácie. Stojí za tým filozofia zameraná na minimalizáciu akéhokoľvek rozptyľovania vodiča počas riadenia, takže sústredenosť smeruje na samotnú jazdu.

Praktickosť sa vo vnútri zároveň snúbi s prvotriednym luxusom, ktorý je svojou prepracovanosťou inšpirovaný tradičným umením japonských majstrov „takumi“. Či už ide o špeciálne farebné varianty, alternatívy čalúnenia, saténový povrch niektorých ovládacích prvkov, dekorácie z dreva či ambientného osvetlenia – takúto úroveň umenia nie je možné doposiaľ zažiť v žiadnom inom crossoveri tohto druhu.

Bez kompromisov

Srdcom modelu NX vo svojej hybridnej verzii 300h je atmosférický štvorvalec kombinovaný s elektromotorom. Hybrid si môžete pritom vybrať buď s čisto predným náhonom kolies alebo s elektrickou štvorkolkou E-FOUR, kedy sa do práce zapája aj druhý, zadný elektromotor. Kombinácia dynamického zážihového motora a tichého elektrického pohonu pod kapotou umožňuje autu byť vždy pripravené na cestu a to bez nutnosti nabíjania či používania káblov.

Lexus

​Zabudnite teda na kompromisy, ktoré sa s elektrifikovaným pohonom často spájajú. Batéria hybridného systému sa tu dobíja automaticky počas jazdy, keď spomaľujete alebo brzdíte za pomoci rekuperácie energie. Pri „zasekaní“ sa v mestskej premávke si pritom vystačíte aj čisto s jazdou na elektrinu, úplne bez emisií a pri konvenčných vozidlách aj vysokej spotreby paliva.

Tento systém ponúka veľké plus nielen z hľadiska samotnej ekológie a nižšieho apetítu, ale uľahčuje život tiež vďaka svojej praktickosti, komfortu a mimoriadne tichému a hladkému chodu. V zásade tak, ako je to už dnes u vozidiel značky Lexus zvykom.

Technológie v 21. storočí

Hoci sa model NX radí primárne do kategórie športovo-úžitkových vozidiel, vďaka prepracovanému podvozku, spôsobu zavesenia kolies a riadenia si aj pri vysokých rýchlostiach udržiava na cestách skvelú stabilitu a jazdnú stopu ako sedan. Nemusíte teda zásadne meniť jazdný štýl, aby ste získali maximum jazdného zážitku z tohto modelu.

Mnohí uvítajú komfortnejšie nastupovanie vďaka zväčšenej svetlej výške než u klasických áut, lepší výhľad na dianie v premávke a pocit zvýšeného bezpečia. Ono, vlastne to nie je pocit, ale fakt. Na palube je totiž k dispozícii aj celý zástup asistenčných a bezpečnostných systémov. Systém adaptívneho odpruženia v tomto prípade tiež reguluje tlmiacu silu samostatne a na všetkých štyroch kolesách, čo pocítite ako ďalší pozitívny benefit pre vyšší jazdný komfort aj istotu pri manévrovaní.

Lexus

​Pohodlie počas jazdy na diaľnici umocňuje napríklad spoľahlivý adaptívny tempomat, ktorý automaticky udržiava nastavený odstup medzi vaším autom a vozidlom jazdiacim vpredu. Ak Lexus NX začne vychádzať zo svojho pruhu, zabudovaný asistent spustí výstražný zvukový signál a jemným zásahom skoriguje riadenie pre odvrátenie potencionálneho nebezpečenstva či zrážky.

Preraďovanie do vedľajšieho pruhu je zároveň bezpečnejšie vďaka systému, ktorý sleduje susediace pruhy a zaznamenáva vozidlá, ktoré nevidno vo vonkajších spätných zrkadlách. Zbohom tak dáte zákerným mŕtvym uhľom. Model je vybavený až štvoricou kamier, s ktorými máte v kabíne auta dokonalý prehľad okolo seba a ktoré taktiež pomáhajú zvyšovať bezpečnosť či komfort - najmä teda v preplnených uliciach mesta.

Atraktívna výbava, s ktorou ušetríte

Aby toho nebolo málo, hybridný model NX 300h so stálym pohonom všetkých štyroch kolies E-FOUR je aktuálne dostupný v špeciálnej, novo-vytvorenej výbave Limited Edition. Nové vozidlo vyskladané z vybraných praktických a luxusných prvkov výbavy, ktoré vám pri jazde padnú nepochybne vhod, získate v tomto období výrazne výhodnejšie. Voči štandardnej cene je tu úspora až vo výške 10-tisíc eur.

Lexus

​Špeciálna edícia obsahuje v rámci svojej atraktívnej výbavy napríklad najnovší bezpečnostný systém Lexus Safety System+ 2, elektricky nastaviteľný volant, DAB rádio, sedadlá v luxusnej koženej úprave Tahara, špeciálne pigmentované sklo „privacy glass“, 18-palcové zliatinové disky v špičkovom dizajne F Sport a tiež mnohé ďalšie originálne prvky tohto dizajnu ako čiernu prednú mriežku či čierne spätné zrkadlá. Akciová cena 39 990 eur však pre túto výbavu platí iba do konca tohto roka.

(Natívna informácia)

01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba 05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. november 2024 19:33