Keď sa v roku 2016 svetu predstavil očakávaný model Škoda Kodiaq, spustil ako prvé SUV značky obrovskú vlnu pozitívnych ohlasov verejnosti a jeho predaje to v zásade potvrdzujú dodnes. Vo svete sa už predalo viac než 600-tisíc kusov, avšak že ide o prvý kúsok zo segmentu športovo-úžitkových áut nie je tak úplne celá pravda.
Predchodcu už totiž nájdeme v 50. rokoch na Novom Zélande, kde sa vyrábala špecifická Trekka. Jej základom bol model Octavia a za jej pôsobenia sa z praktického automobilu predalo približne tritisíc kusov. Cestu k súčasnej ponuke pomohla vydláždiť aj známa kompaktná Škoda Yeti s vyšším podvozkom, ktorá už medzičasom z ponuky zmizla.
Ak odhliadneme od skutočne prastarej Trekky či nie úplne SUV Yetiho, naozaj je práve Kodiaq prvým zástupcom dnešnej modernej ofenzívy SUV, na ktorú sa mladoboleslavský výrobca nedávno vydal. V portfóliu už pritom nájdeme celý bohatý rad s charakteristickým označením začínajúcim na K a končiacim na Q.
Najmenším členom je Kamiq, pokračuje Karoq a najväčším je už spomínaný Kodiaq. Ten aktuálne prešiel vítanou modernizáciou, ktorá má za úlohu ešte o trochu pozdvihnúť predaje a udržať vozidlo na výslní do príchod...
Zostáva vám 85% na dočítanie.