K šesťdesiatemu výročiu predstavuje známa spoločnosť Brembo model New G Sessanta, nový koncept inšpirovaný vôbec prvým brzdovým strmeňom pre motorky vyrobeným touto spoločnosťou. Zároveň má ísť o akúsi víziu budúcnosti mobility, pričom podobná technológia sa môže použiť aj na brzdovom systéme automobilov.
Jadrom konceptu je použitie technológie LED priamo na tele brzdového strmeňa. Toto riešenie je prispôsobiteľné pre každú aplikáciu a typ strmeňa, a vylepšuje tak jeho formu i funkciu. Priamo výrobca hovorí o hneď niekoľkých možných využitiach, takže nemusí ísť vyslovene len o gýč a pre niekoho nevkusný doplnok, ale priniesť dokáže užitočné funkcie.
Brembo New G Sessanta je koncept navrhnutý tak, aby bol prispôsobiteľný pomocou bezdrôtového pripojenia skrz aplikáciu vo vašom smartfóne. Po zastavení vozidla tak viete meniť farbu, odtieň a svetelnosť nielen pre vyjadrenia aktuálnej nálady, ale taktiež napríklad pre zladenie brzdových strmeňov s farbou karosérie vozidla.
Okrem toho spoločnosť tvrdí, že vidí do budúcna potenciál aj v komunikácií práve cez nové brzdové strmene. Vo výsledku by tak mohli samotné brzdy "informovať" vodiča o ich stave či dokonca poruche.
Ak by už bola trebárs nutná výmena obloženia, zasvietili by a dali tak najavo, že vyžadujú pozornosť a návštevu servisu. Taktiež by mohlo ísť aj o výstražné osvetlenie pri nehode alebo nutnosti náhleho odstavenia na okraji cesty či pomoc s lokalizáciou zaparkovaného vozidla vyžarovaním svetla - oceníte to na zrazoch motocyklov či áut alebo aj na preplnenom parkovisku.
Dokonca má koncept zrejme obsahovať aj zabudovaný zámok, čím by majiteľom motocyklov odpadala nutnosť dokupovania iných zabezpečovacích zariadení.
Ako tvrdí výrobca, spoločnosť Brembo bola vždy priekopníkom nového konceptu brzdových strmeňov, ktorý ide nad rámec tradičných zavedených dizajnov a technológií, čím sa snaží priniesť moderný rozmer, ktorý hovorí jazykom nových generácií.
Koncept New G Sessanta oslavuje dizajn prvého strmeňa vyrobeného pre motocykle v roku 1972 a meno jeho konštruktéra. Novinka pritom zostáva verná ikonickým líniám, ktoré boli charakteristickým znakom prvého modelu, ktorý sa zapísal do histórie.
Firma dúfa, že rovnako ako prvý strmeň stanovil štandard pre všetky nasledujúce modely, nový koncept predstavuje víziu spoločnosti o nových vlastnostiach a riešeniach pre brzdové strmene. Je len otázne, ako sa na takéto riešenie bude pozerať legislatíva v jednotlivých krajinách.
Nie je tajomstvom, že čoraz výraznejšie používanie LED osvetlení na automobiloch so sebou kde-tu prináša aj problémy - napríklad luxusná značka Rolls-Royce musela zo svojich modelov stiahnuť podsvietenú ikonickú sošku Spirit of Ecstasy.
Tú si mohli klienti do svojich pompéznych áut zvoliť za príplatok neuveriteľných 3 500 libier (3 860 eur), avšak EÚ svietiacu sošku neskôr zakázala a zákazníci museli podstúpiť výmenu. Naopak, celé podsvietené masky sú zdá sa podľa odborníkov v poriadku.
Mnohí hovoria o takýchto štýlových vychytávkach kladne a vidia to ako atraktívne vylepšenie vzhľadu či pozdvihnutie dojmu z vozidla na vyššiu úroveň, niektoré riešenia však môžu mať aj opačný efekt a prispieť k znižovaniu pozornosti u vodičov.
Či budú podobné LED prvky na vozidlách skutočne budúcnosťou spojenou aj s užitočnou komunikáciou, alebo ide o slepú uličku, to sa zrejme dozvieme až časom.