Mníchovská automobilka BMW po uzavretých ostrých verziách sedanu M3 a kupé M4 obohacuje svoje portfólio o ďalšieho atraktívneho člena. Nabrúsený model M4 sa totiž dočkal prevedenia, ktoré ho predurčuje stať sa ideálnym spoločníkom pri letných športovo-ladených výletoch.
Čo-to predznamenalo už civilnejšie BMW 440i Cabrio, ktoré rovnako ako vrcholná motorizácia v súčasnej najnovšej generácii prišlo o pevnú sklápaciu strechu a novo disponuje opäť plátennou. Technici týmto riešením docielili oproti minulej generácii M4 Cabrio úsporu na celkovej hmotnosti až na úrovni 40 percent, avšak stále ide (v rámci triedy) o pomerne ťažkopádneho dvojtonového člena.
Elektrický systém strechu zloží za 18 sekúnd do rýchlosti 50 km/h a vybrať si možno z čiernej a antracitovej striebornej farby. Zároveň sa osadená plátenná strecha podpisuje pod celkovo elegantnejší vzhľad vozidla, ktorý je v prípade verzie top vyhotovenia M4 doplnený o agresívnejšie tvarované nárazníky vpredu i vzadu, prepracovaná bola kapota s "nozdrami", predné blatníky, pribudli čierne i karbónové doplnky (napríklad zadný difúzor) a nechýba ani štvorica reálnych koncoviek výfuku.
Absencia pevnej strechy si vyžiadala taktiež dodatočné vystuženie karosérie, takže sa pridal hliníkový panel v prednej časti vozidla, výstuhy pod podlahou a pomocný rám zadnej nápravy s pevným spojením karosérie. Z nášho pohľadu je po dizajnovej stránke novinka skvele spracovaná a k charakteru jej koniec koncov pristanú aj kontroverzné "zuby" (predná vertikálna maska chladiča). Naživo bude stretnutie s modelom skutočne zážitok.
Kabínu v prezentovanom kúsku obohacuje bledo čalúnený interiér s čiernymi a "karbónovými" detailmi. Opomenúť nemôžeme ani niekoľko tradičných M prvkov či príplatkový balík M Race Track. Ten majiteľovi ušetrí na hmotnosti 25 kilogramov a to vďaka M karbón-keramickým brzdám, odľahčeným diskom kolies so semi-slick pneumatikami a čerešničkou sú potom škrupinové karbónové M sedadlá s atraktívnym dizajnom.
Pod kapotou novinky s prívlastkom Competition pracuje preplňovaný radový šesťvalec s objemom troch litrov, ktorý produkuje maximálny výkon na úrovni 375 kW a krútiaci moment siaha na hranicu 350 Nm.
Vozidlo je dostupné výhradne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, adaptívnymi tlmičmi a tiež pohonom všetkých štyroch kolies M xDrive s rôznymi režimami - dostupné bude okrem 4WD a 4WD Sport aj prepnutie na 2WD, čiže pohon iba zadných kolies s vypnutou stabilizáciou.
M4 Cabrio Competition atakuje stovku za 3,7 sekundy, dokonca o dve desatinky rýchlejšie ako kupé. S balíkom M Driver’s Package za príplatok si môžete odblokovať obmedzovač rýchlosti na maximálku z 250 až na 280 km/h.
Nové BMW má vo svojom rukáve na základe voliteľnej funkcie M Traction Control aj prispôsobenie odozvy brzdového systému, reguláciou prešmyku kolies či sledovanie driftu pomocou M Drift Analyzer. Novinkou je v modeli systém Active Sound Design, ktorý pri zatiahnutej streche zvýrazňuje zvuk motora prostredníctvom audiosystému.
Ostré náčinie sa bude vyrábať od júla tohto roka v Dingolfingu, v továrni, kde sa okrem kabrioletu vyrábajú aj ďalší súrodenci z modelového radu 4. K prvým zákazníkom by sa mohlo nové BMW dostať ešte v priebehu leta, slovenská cena však zatiaľ známa nie je.