StoryEditor

Beštia od Mercedesu má najvýkonnejší štvorvalec sveta. Použili technológiu z F1

02.05.2022, 14:16
Pod kapotou novinky drieme vôbec najsilnejší motor svojho druhu, ktorý sa kedy dostal do sériového vozidla. Parametrami prekonáva aj šesťvalec.

Zatiaľ čo v minulosti sa športové odnože automobiliek vyznačovali používaním skutočne ohromne výkonných, no taktiež objemovo bohatých motorov, s čoraz výraznejším vplyvom emisných limitov sa vysoko-objemové motory z ponúk pomaličky vytrácajú.

Dôkazom je aj nemecká prémiovka Mercedes-AMG, ktorá nie len v súvislosti so svojim ostrým radom C43 umiestnila pod kapoty tohto sedanu či kombíka výhradne štvorvalcové jednotky. A to aj v aktuálnej novej top verzii.

​Svoju premiéru zažil agregát ešte začiatkom apríla v útrobách očakávanej novinky SL 43 AMG, teraz sa však dostáva aj do obľúbenej triedy C.

Reč je o preplňovanom dvojlitrovom štvorvalci s interným pomenovaním M139, využívajúcom prvýkrát novú technológiu dopovania elektrickým turbodúchadlo - podobný koncept dokonca nájdeme aj u monopostov Formuly 1 tímu Mercedes-AMG Petronas. Už tejto fakt čo-to naznačuje.

O dva valce menej

Výkonom nabúchané "Céčko" si oproti osemvalcovej a šesťvalcovej minulosti bude musieť vystačiť výhradne so štvorvalcovými jednotkami, ktorým na pomyselnom vrchole vládne práve spomínaný agregát M139. Voči modelu SL 43 AMG však nastali isté zmeny a aby sa výrobca konečne prehupol cez hranicu štyroch stoviek koní, pohon v útrobách novinky bol doplnený aj o 48V mild-hybridnú techniku. 

Prvýkrát štvorvalcové C43 AMG tak bude obsahovať aj približne štyri centimetre...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
18. máj 2022 07:39