StoryEditor

Svetový unikát v podaní Bentley. Značka ponúka prvé sériové kolesá svojho druhu

28.07.2021, 11:40
Svetu sa predstavili najväčšie karbónové kolesá na produkčnom vozidle, ktoré neprinášajú iba jedinečný dizajn, ale aj praktické vlastnosti.

Kolesá sú nepochybne kľúčovou súčasťou vozidiel a preto stále tvrdíme, že na ich type či obutí (pneumatikách) by sa nemalo rozhodne šetriť. Práve osadené plášte zaisťujú kontakt s vozovkou a ich vlastnosti či schopnosti podporujú celkové správanie auta na ceste.

Dnes už sme svedkami najrôznejších atraktívnych i menej atraktívnych dizajnov, najmä teda ak hovoríme o hliníkových prevedeniach. Aj napriek pomerne presýtenému trhu s diskami, kde si svoj štýl nájde azda každý majiteľ auta, sa stále dá uchmatnúť pomerne zaujímavé prvenstvo.

​Tentokrát sa pod to podpísala automobilka Bentley, v spolupráci so spoločnosťou Bucci Composites. Na svet prinášajú karbónové až 22-palcové mamutie kolesá, ktoré budú pre náročných zákazníkov dostupné výhradne v luxusnej ponuke exkluzívnej divízie Mulliner.

Novinka, ktorá môže do výraznej miery zdobiť vzhľad už tak dizajnovo dobre vypracované SUV Bentayga, sa do histórie zapisujú titulom prvých a tiež najväčších sériovo ponúkaných diskov z uhlíkových vlákien. Okrem pozdvihnutia dojmu zo vzhľadu auta disponujú i zástupom praktických výhod, ktoré zlepšia vlastnosti vozidla.

Samozrejmosťou je úspora. Kolesá vyhotovené z karbónu sú o šesť kilogramov ľahšie než ich hliníkoví "kolegovia". Na sade takýchto diskov teda majiteľ ušetrí až 24 kilogramov neodpruženej hmotnosti. Na druhej strane potom stoja vylepšené jazdné vlastnosti - lepšia ovládateľnosť pomerne ťažkého SUV-čka, zlepšená je priľnavosť k vozovke a zlepšuje sa tiež práca či výkon brzdovej sústavy. 

Bentley

​Bentley hovorí dokonca aj o menšej opotrebovanosti samotných pneumatík. Narušenie štruktúry pri klasických ráfikov vedie k riziku prudkej straty tlaku v pneumatike, čo môže znamenať stratu kontroly nad vozidlom a riziko šmyku alebo nehody.

V prípade tvrdého disku z karbónu potom tlak unikal postupne, čo znamená podstatne menšie riziko straty kontroly a predĺženie času na bezpečné odstavenia auta a vyhľadanie pomoci/servisu.

Tieto vlastnosti má automobilka podložené absolvovaním náročných testov TÜV, kde boli kolesá vystavované nárazom na obrubníky, jazde cez veľké výtlky, extrémnemu krútiacemu momentu a prevedené bolo napríklad aj ich využívanie s prehustenými i podhustenými plášťami.

Je jasné, že zaobstaranie si karbónových 22-palcových kolies nebude žiadnou lacnou záležitosťou, konkrétnu požadovanú čiastku však výrobca nezverejnil. Ich dostupnosť pre náročných zákazníkov je odhadovaná približne koncom tohto roka.

01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba 05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. november 2024 20:30