Je 30. septembra 1955, podvečer. Z hlavnej cesty 460 v blízkosti kalifornského Paso Robles odbočuje vľavo na vedľajšiu cestu Ford Tudor. 23-ročný vodič na poslednú chvíľu v ostrom slnku uvidí malý strieborný roadster rútiaci sa po rovine z tiahleho kopca v protismere. Už nedokáže urobiť nič, rovnako ako hollywoodska superstar James Dean sediac za volantom onoho športiaku. Autá do seba narazia ľavými prednými rohmi.
Zo strieborného auta po náraze vyletí jedno telo kamsi mimo cesty. Je to mechanik Rolf Wütherich. Prežije. Vozidlo sa potom pretočí cez otvorenú kabínu a skončí na kraji cesty. Medzi palubnou doskou a pedálmi je zakliesnené telo 24-ročného Deana. K vraku pribiehajú prví svedkovia, je medzi nimi aj zdravotná sestra. Ešte u Deana nahmatá pulz. Je však slabý. Neskôr do policajného protokolu vypovie, že "bolo zrejmé, že smrť nastane okamžite".
Autu, v ktorom zomrel, dal sám James Dean pár dní predtým meno Little Bastard. Nezvyčajne trefné! Ľahučký a obratný športiak od mladučkej automobilky Porsche mal úplne inú filozofiu ako americká auta. Vďaka hliníkovej karosérii a malému motoru vážil len 550 kilogramov, na dĺžku mal pritom skromných 3,6 metra.
Pre predstavu: Aktuálna generácia Škody Fabia je o 30 centimetrov dlhšia. Za deväť dní, čo auto James Dean mal, stihol nechať nalakovať na veko motora prezývku "Little Bastard" a na dvere a kapotu štartové číslo 130. A tiež nazbierať slušnú dávku odporúčaní od priateľov a kol...
Zostáva vám 85% na dočítanie.