Karosárske verzie kupé boli v 90. rokoch pomerne obľúbené a prinášali ich do ponúk aj bežní výrobcovia, ako napríklad nemecký Opel s modelom Calibra. Ten od roku 1989 vyrábala automobilka s bleskom v logu, no nebola jediná – totožné vozidlo totiž figurovalo aj v portfóliu amerického Chevroletu (Chevrolet Calibra) v Južnej Amerike a taktiež v Austrálii pod označením Holden Calibra.
Nemalým dielom k celkovým predajným číslam nepochybne dopomohla i Veľká Británia, kde sa kupéčko predávalo pod značkou Vauxhall a to dokonca až do roku 1999. Vyrobených malo byť svetovo takmer 240-tisíc kúskov, čo na zhruba osemročné pôsobenie na trhu nie je zlé, produkcie modelu Calibra prebiehala v továrni Opel v Rüsselsheime v Nemecku a v závode Valmet Automotive v Uusikaupunki vo Fínsku, kde bola v novembri 1995 konsolidovaná.
Mimo Británie zotrval Opel Calibra v ponukách do roku 1997 a hoci v úvode bola vtedajšia horúca novinka k dispozícii len s pohonom predných kolies, od novembra 1990 pribudla aj vítaná možnosť pohonu všetkých štyroch kolies. Vďaka tomu štýlovka z produkcie značky Opel dostala vylepšené jazdné vlastnosti, čo vodiči pri jazde s nemalou porciou výkonu v útrobách ocenili.
Nadčasový dizajn?
Dizajnovo pôsobí model veľmi pekne i dnes, už vo svojich „najlepších rokoch“ išlo o nadčasovo navrhnuté auto s atraktívnym strihom karosérie, predĺženou kapotou, pretiahnutou kabínou s veľmi dobrou presvetlenosťou a otváraním 300 litrového batožinového priestoru (po sklopení sedadiel až 960 litrov) spolu so zadným oknom.
Nakladacia hrana bola síce pomerne vysoko, no vďaka veľkému vstupnému otvoru bol kufor dobre využiteľný. Calibra pritom všeobecne patrila k tým praktickejším dobovým zástupcom 2+2 kupé tejto veľkosti, ani vzadu totiž nebol problém prepravovať osoby s výškou okolo 180 centimetrov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.