StoryEditor

Ikonické MPV od Renaultu nadobro skončilo. Stalo sa z neho prvé elektrické SUV značky

06.09.2023, 14:20
  • Na mníchovskom autosalóne sa verejnosti odhalila piata generácia modelu Renault Mégane Scénic E-Tech, ako nástupca známeho MPV v úplne novej podobe.
  • Pôvodný Mégane Scénic sa vyrábal od roku 1996 a hoci už vo štvrtej generácii išlo skôr o SUV či Crossover, udržal si charakter rodinného vozidla.
  • Aktuálna novinka sa už spolieha výhradne na batériový pohon a či príde aj v predĺženom vyhotovení Grand Scénic je zatiaľ otázne.

Pôvodný model Scénic schádzal z výrobnej linky francúzskej automobilky Renault od roku 1996 a niesol označenie Mégane Scénic, pričom sa radil do segmentu MPV. Pomenovanie Scénic predstavovalo skratku Safety Concept Embodied in a New Innovative Car (Bezpečnostný koncept zhmotnený v novom inovatívnom aute) a v Európe model pôsobil v podstate ako základateľ segmentu MPV v kompaktnej triede.

Prvá generácia sa vyrábala do roku 2003 (v Brazílii vznikal dokonca až do roku 2010) a doplnená bola i terénnejším derivátom s pohonom všetkých kolies – Scénic RX4. Nasledovala druhá, tretia i štvrtá generácia, ktorá na trhu pôsobila až do minulého roka. Hoci išla už výrazne viac smerom vozidiel segmentu SUV, stále si zachovávala isté charakteristické vlastnosti a črty MPV predchodcov. Od druhej generácie sa dokonca predávala aj predĺžená sedemmiestna verzia Grand Scénic, ktorá potešila početnejšie rodiny.

Štvrté vyhotovenie ikonického Renaultu však bolo posledné, ktoré malo aspoň čo-to spoločné s pôvodným Scénicom. Piata generácia sa už totiž spolieha výhradne na pôsobenie v segmente SUV a to rovno ako plnohodnotný elektromobil, prvý tohto typu z produkcie francúzskej značky. Svoj debut absolvoval na mníchovskom autosalóne pod menom Renault Scénic E-Tech.

Nový smer, no zostane rodinným modelom

Najnovší počin automobilky sa spolieha, podobne ako model Mégane E-Tech, na platformu CMF-EV pre elektromobily, avšak ponúkne viac priestoru a s tým spojené aj väčšie celkové rozmery. Na dĺžku má tak nový Scénic až 4 470 milimetrov, na šírku dosahuje 1 860 milimetrov a výška sa pýši hodnotou 1 570 milimetrov. Rázvor náprav sa natiahol na konečných 2 780 milimetrov a nechýba ani zväčšená svetlá výška či masívne 19- alebo 20-palcové disky kolies.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-11 12:22:36 - Feat.: 1 - Title: Šéf Renaultu varuje pred „čínskou búrkou“. Európski výrobcovia sú príliš závislí od tamojších surovín 02 - Modified: 2023-03-29 11:53:31 - Feat.: 1 - Title: Ikonu Renaultu zabil dnešný trend. Francúzi odhalili rodinný model v úplne novej forme 03 - Modified: 2023-04-04 11:50:31 - Feat.: 1 - Title: Skvelý rok 1998: Záplava zaujímavých áut, väčšina dnes patrí k známym ikonám 04 - Modified: 2023-05-07 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Praktický Renault je rodinnou náhradou za SUV. Cenou poteší, spotrebou trochu menej 05 - Modified: 2023-06-20 12:36:21 - Feat.: 1 - Title: Francúzi pokračujú v modelovej ofenzíve. Svetu predstavili svoju špičkovú vlajkovú loď
01 - Modified: 2024-12-23 10:00:00 - Feat.: - Title: Odborníci zistili, prečo sa elektrické vozidlá predávajú horšie. Nie je to len o cene 02 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 03 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 04 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 05 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. december 2024 21:28