Pôvodný model Scénic schádzal z výrobnej linky francúzskej automobilky Renault od roku 1996 a niesol označenie Mégane Scénic, pričom sa radil do segmentu MPV. Pomenovanie Scénic predstavovalo skratku Safety Concept Embodied in a New Innovative Car (Bezpečnostný koncept zhmotnený v novom inovatívnom aute) a v Európe model pôsobil v podstate ako základateľ segmentu MPV v kompaktnej triede.
Prvá generácia sa vyrábala do roku 2003 (v Brazílii vznikal dokonca až do roku 2010) a doplnená bola i terénnejším derivátom s pohonom všetkých kolies – Scénic RX4. Nasledovala druhá, tretia i štvrtá generácia, ktorá na trhu pôsobila až do minulého roka. Hoci išla už výrazne viac smerom vozidiel segmentu SUV, stále si zachovávala isté charakteristické vlastnosti a črty MPV predchodcov. Od druhej generácie sa dokonca predávala aj predĺžená sedemmiestna verzia Grand Scénic, ktorá potešila početnejšie rodiny.
Štvrté vyhotovenie ikonického Renaultu však bolo posledné, ktoré malo aspoň čo-to spoločné s pôvodným Scénicom. Piata generácia sa už totiž spolieha výhradne na pôsobenie v segmente SUV a to rovno ako plnohodnotný elektromobil, prvý tohto typu z produkcie francúzskej značky. Svoj debut absolvoval na mníchovskom autosalóne pod menom Renault Scénic E-Tech.
Nový smer, no zostane rodinným modelom
Najnovší počin automobilky sa spolieha, podobne ako model Mégane E-Tech, na platformu CMF-EV pre elektromobily, avšak ponúkne viac priestoru a s tým spojené aj väčšie celkové rozmery. Na dĺžku má tak nový Scénic až 4 470 milimetrov, na šírku dosahuje 1 860 milimetrov a výška sa pýši hodnotou 1 570 milimetrov. Rázvor náprav sa natiahol na konečných 2 780 milimetrov a nechýba ani zväčšená svetlá výška či masívne 19- alebo 20-palcové disky kolies.
Zostáva vám 67% na dočítanie.