Francúzi predstavili svetu horúcu novinku, ktorá má Peugeotu pomôcť v aktuálnej ére transformácie európskych ponúk naprieč mnohými značkami a ktorá bude ako prvá využívať novo vyvinutú platformu STLA Medium od materskej skupiny Stellantis. Ide o model 3008, ktorý prešiel kompletným prepracovaním a to tak vizuálnym, ako aj technickým.
Aktuálny variant je pritom bestsellerom značky, ktorý si za posledných sedem rokov svojho pôsobenia získal 1 320 000 zákazníkov v celkom 130 krajinách. Výrobca sa zároveň zaviazal ponúknuť kompletný rad elektromobilov už v roku 2025 a do roku 2030 chce mať sto percent predajov v Európe elektrických.
Inovatívna platforma bola pritom navrhnutá tak, aby ponúkala najlepšiu ponuku vo svojej triede pre najdôležitejšie kritériá u zákazníkov: dojazd, čas nabíjania, potešenie z jazdy, výkon, efektívnosť a pripojené služby či funkcie. Plne elektrický model e-3008 sa bude vyrábať výlučne v závode v Sochaux vo Francúzsku a bude v predaji od februára budúceho roka.
Spoliehať sa má po uvedení na trh na dve úrovne výbavy –Allure a GT – s troma voliteľnými balíkmi, aby bol výber v celku jednoduchý, a tromi plne elektrickými pohonnými jednotkami. Okrem pohonu jednej budú k dispozícii aj vozidlá s pohonom oboch náprav. Peugeot dokonca okrajovo prezradil, že nová generácia „tritisícosmičky“ dostane i hybridné (hybrid a plug-in hybrid) pohonné jednotky, dostupné podľa trhu neskôr. Viac detailov nepoznáme, preto sa venujme elektrickej verzii e-3008.
Chce patriť medzi elitu v triede
Začnime tým, čo má zákazníkov k vozidlu v dobe elektrifikácie pritiahnuť snáď najviac – technické detaily. „Vzhľadom na úspech predchádzajúceho modelu 3008 a vzhľadom na zákazníkov, ktorí nám vložili dôveru, sme museli byť odvážni. S novým E-3008 vstupuje Peugeot do novej éry, a to z hľadiska dizajn i elektrifikácie,“ povedal Jerome Micheron, produktový riaditeľ značky.
Zostáva vám 70% na dočítanie.