Keď kórejská automobilka Hyundai svetu predstavila svoj prvý model športovo orientovanej divízie i30 N, mnohí boli voči „prvotine“ skeptickí a snáď ani nedúfali, že by model z produkcie v tejto oblasti inak neskúsenej značky mohol dosahovať nejaké prekvapujúce vlastnosti. Ďalší hatchback so zvýšeným výkonom, nič viac, nič menej.
Predsudky sa začali vyvracať až po prvých jazdách novinárov, medzi ktorých na medzinárodnej dynamickej prezentácii patrila aj redakcia HN. Jazdy po okreskách i profesionálnom okruhu tedy ukázali, že skúsenosti Alberta Biermanna (výkonný viceprezident divízie vývoja a testovania vozidiel Hyundai, ktorý v minulosti pracoval aj na modeloch BMW M) sa dokázali úspešne pretaviť do vyladenia a celkového vývoja prvého ostrého modelu Hyundai i30 N.
Netrvalo dlho a kórejská novinka porážala v predajoch aj ostrieľaných konkurentov, hoci nešlo o najvýkonnejší alebo najrýchlejší model spomedzi iných zástupcov na trhu – automobilka sa zamerala na zážitok za volantom a emócie, ktoré vodič pri jazde pocíti. A vyšlo to. Neskôr pribudol i variant i30 Fastback N a dokonca aj crossover Kona N.
Nedávno rad i30 N (hatchback i fastback) absolvoval modernizáciu, ktorá priniesla aj možnosť osadenia automatickej prevodovky. Ublížilo to vozidlu? Rozhodne nie a osobne by sme po teste volili práve túto kombináciu. Tlak bruselských úradníkov je však nezastaviteľný a vlna znižovania emisií sa dotýka aj kórejskej značky či konkrétne modelov divízie N. A tak prichádza prvý plne elektrický zástupca tejto rodiny – IONIQ 5 N – dostupný teraz už aj na slovenskom trhu.
Komplexný elektromobil
Áno, z pohľadu samotného výrobcu „revolučný“ model sa od bežnej verzie elektromobilu Hyundai IONIQ 5 výrazne odlišuje. Dizajn je podstatne agresívnejší, nesie typické prvky modelov Hyundai N, pričom prednej časti dominuje športový nárazník so 4 aktívnymi klapkami pre efektívnejšie chladenie i lepšie aerodynamické vlastnosti.
Zostáva vám 74% na dočítanie.