Toyota bola pred niekoľkými rokmi známa najmä svojimi vynikajúco vyladenými hybridnými vozidlami, s mimoriadne nízkou spotrebou paliva a azda perfektne fungujúcou technikou. V tomto smere zostáva aj v súčasnosti lídrom, hoci hybridy v ponuke začali postupne dopĺňať aj plne batériové verzie a zároveň sa o slovo prihlásila novo vzniknutá športová divízia Gazoo Racing.
Práve vďaka hybridným modelom sa totiž mohla Toyota vrhnúť do sveta športových a elektrifikáciou v zásade vôbec nezasiahnutých vozidiel, ktoré najmä na európskom trhu hľadajú konkurentov len naozaj ťažko. V spolupráci s BMW automobilka znovuzrodila legendárnu Supru (zdieľa riešenia s BMW Z4), uviedla ešte lepšiu Toyotu GR86 (nástupca GT86) a snáď najunikátnejší je nepochybne GR Yaris.
Od uvedenia modelu v roku 2020 sa len v Európe predalo viac ako 18-tisíc týchto vozidiel, navyše s 99 percentným hodnotením spokojnosti zákazníkov. Najmenší zástupca športovej odnože je jednoducho niečo, čo sme za posledné dlhé roky u nikoho iného nevideli. Aby toho nebolo málo, Toyota vtedy priniesla aj 500 kusovú limitku s označením Yaris GRMN, ktorá ešte posúvala úroveň o ďalší level vyššie. A teraz sa nabrúsená Yariska dočkala modernizácie, respektíve vlastne úplne nového vyhotovenia.
Viac výkonu. Stále z trojvalca
Už „predchodca“ dokázal z 1,6-litrového trojvalcového prepĺňaného motora vydolovať vďaka obrovskému turbodúchadlu výkon na úrovni fascinujúcich 192 kW (261 koní) a krútiaci moment dosahoval 360 Nm. V prípade ultimátnej verzie GRMN to bolo o 36 kW a 15 Nm menej, no tam boli prednosti niekde inde. To všetko u GR Yaris pri pohotovostnej hmotnosti iba 1 280 kilogramov, spolu s permanentným pohonom oboch náprav GR-FOUR.
Zostáva vám 81% na dočítanie.