Lancia, radiaca sa medzi vôbec najstaršie automobilky na svete, bola založená ešte v roku 1906 v Turíne a pod jej krídlami vznikli úchvatné kúsky. Azda najvýznamnejším bol v očiach motoristov a fanúšikov motoršportu model Lancia Fulvia, Stratos či legendárna Delta, ktorá sa okrem profesionálneho využitia v rely (v podobe pretekárskeho špeciálu) ponúkala aj v „civilnej“ verzii a niekoľkých výkonových variantoch.
Vrcholom bola Lancia Delta HF Integrale, pričom dnes patria tieto exempláre k vyhľadávaným autám u rôznych zberateľov. Počas 70. a 80. rokov mala Lancia veľké úspechy v rely a vyhrala mnoho majstrovstiev sveta v rely. Samozrejme, automobilka mala na svedomí aj množstvo nákladných, klasických i rodinne orientovaných vozidiel.
V priebehu rokov sa stala súčasťou skupiny FCA a svoju ponuku vo výraznej miere obohatila o modely vyrábané Chryslerom (predávané pod značkou Lancia). Po roku 2015 všetky modely vyrábané Chryslerom na európskom trhu skončili a značka fungovala v podstate len na výrobe a predaji modelu Ypsilon.
Ten sa dočkal v roku 2020 miernej modernizácie, avšak vyhradený bol pre domáci taliansky trh. Po dokončení fúzie Stellantis v roku 2021 sa Lancia stala súčasťou spoločnej skupiny a za cieľ dostala vyvinúť nové prémiové modely pre modelový rok 2024. Po prvom nešťastnom „odhalení“ novej Lancie Ypsilon, ktorá sa ocitla v rieke, sme sa dočkali aj podstatne oficiálnejšieho predstavenia modelu. I keď v tichosti, nateraz s obmedzenou ponukou a zatiaľ len pre taliansky trh. To sa však onedlho zmení.
Zostáva vám 72% na dočítanie.