Lotus Omega alebo Carlton. Dve mená, pod ktorými táto číra deväťdesiatková cestná zbraň opúšťala britskú továreň Vauxhall v Hetheli v grófstve Northfolk. „Omegy“ – verné menu svojho zdrojového modelu značky Opel – mierili s ľavostranným riadením na kontinent. Carltony s volantom napravo potom zostávali na cestách „doma“.
Spoločné inak mali všetko – predovšetkým sériový trojliter prevŕtaný na objem 3,6 litra, nadopovaný dvoma turbodúchadlami s výkonom 377 koní, šesťstupňový manuál ZF z Chevroletu Corvette a tachometer ciachovaný do troch stoviek. V tomto prípade ale úplne oprávnene. Papierovo totiž Lotus Omega vedel ísť 258 kilometrov za hodinu. Lenže čisto technicky, teda pri započítaní prevodového pomeru a maximálnych otáčok, to mohlo byť až 284 km/h. A údajne aj bolo.
Tieto parametre robia z Lotusu Omega pomyselné kladivo na nemeckých konkurentov. Do vrecka tento britsko-nemecký sedan strčil ako ikonické BMW M5, tak aj vrcholné motorizácie mercedesu s päťlitrovým osemvalcom. Nad tým by sa ešte dalo mávnuť rukou, lenže Lotus zrýchlil z nuly na stovku o desatinu sekundy rýchlejšie aj ako Ferrari 348, píše iDNES.cz.
Auto možno tak pre Nigela Mansella
Je to auto, alebo zbraň? Lotus si touto otázkou vyslúžil tú česť stať sa predmetom debaty v britskom parlamente hneď po štarte svojej produkcie, keď sa objavili prvé dobové testy. „Riadiť bezpečne toto auto vyžaduje schopnosti Nigela Mansella,“ prepožičal si meno slávneho pilota F1 v prejave proti Lotusu britský poslanec Anthony Grant hneď v novembri 1990.
Zostáva vám 77% na dočítanie.