Ešte pred pár rokmi sa väčšina automobiliek hrdo „bila do hrude“, ako svoju ponuku v Európe kompletne pretransformuje na výhradne bezemisné a plne elektrické vozidlá do roku 2030 či najneskôr do roku 2035, čo nariaďuje aj samotná Európska únia vo svojich ambicióznych plánoch odstavenia spaľovacích motorov – prechodu na bezemisné nové autá. Iné smerovanie pre nich a ani pre EÚ neprichádzalo do úvahy.
Čas plynie pomerne rýchlo a mnohí výrobcovia začínajú zisťovať, že transformácia trhu i ponúk nebude môcť byť tak rýchla, ako si pôvodne predstavovali. Aj keď sa portfólio batériových vozidiel za posledné mesiace výrazne rozšírilo, stále na trhu tvoria e-autá len pomerne malý podiel oproti konvenčným automobilom so spaľovacím alebo hybridným pohonom.
Zistila to okrem iných (Jaguar, Land Rover či Ford) aj prémiová nemecká značka Mercedes-Benz, ktorá už podľa TASR a správy agentúry DPA tvrdí, že upustila od svojho pôvodného plánu vyrábať od roku 2028 výlučne plne elektrické vozidlá. Výroba vozidiel so spaľovacím motorom bude pokračovať a transformácie v oblasti elektromobility budú závisieť od podmienok na trhu i želaní zákazníkov, uviedla automobilka.
Spoločnosť ďalej zopakovala, že stále zotrváva pri svojom pláne vyrábať od roku 2039 autá, ktoré budú produkovať nulové emisie oxidu uhličitého. V rámci tejto stratégie by mali plne elektrické vozidlá a plug-in hybridy už v druhej polovici tohto desaťročia tvoriť približne polovicu globálnych predajov automobilovej skupiny. Bude to však skutočne tak?
Zostáva vám 67% na dočítanie.