StoryEditor

Mercedes otáča: Elektromobilita už nie je prioritou, osemvalec vráti do ostrých modelov

15.05.2024, 11:13
  • Mercedes-Benz, prémiový výrobca automobilov, začína vlažnejšie komunikovať o svojich plánoch v oblasti elektromobility.
  • Nízky záujem zákazníkov o elektromobily značka neberie na ľahkú váhu a svoje smerovanie chce zmeniť.
  • Vlažný dopyt pritom registruje výrobca aj v súvislosti s ostrými modelmi AMG, kde osemvalec nahradil plug-in hybridný štvorvalec. U chystanej novinky CLE túto chybu zrejme neurobí.

Ešte pred pár rokmi sa väčšina automobiliek hrdo „bila do hrude“, ako svoju ponuku v Európe kompletne pretransformuje na výhradne bezemisné a plne elektrické vozidlá do roku 2030 či najneskôr do roku 2035, čo nariaďuje aj samotná Európska únia vo svojich ambicióznych plánoch odstavenia spaľovacích motorov – prechodu na bezemisné nové autá. Iné smerovanie pre nich a ani pre EÚ neprichádzalo do úvahy.

Čas plynie pomerne rýchlo a mnohí výrobcovia začínajú zisťovať, že transformácia trhu i ponúk nebude môcť byť tak rýchla, ako si pôvodne predstavovali. Aj keď sa portfólio batériových vozidiel za posledné mesiace výrazne rozšírilo, stále na trhu tvoria e-autá len pomerne malý podiel oproti konvenčným automobilom so spaľovacím alebo hybridným pohonom.

image

Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu

Zistila to okrem iných (Jaguar, Land Rover či Ford) aj prémiová nemecká značka Mercedes-Benz, ktorá už podľa TASR a správy agentúry DPA tvrdí, že upustila od svojho pôvodného plánu vyrábať od roku 2028 výlučne plne elektrické vozidlá. Výroba vozidiel so spaľovacím motorom bude pokračovať a transformácie v oblasti elektromobility budú závisieť od podmienok na trhu i želaní zákazníkov, uviedla automobilka.

Spoločnosť ďalej zopakovala, že stále zotrváva pri svojom pláne vyrábať od roku 2039 autá, ktoré budú produkovať nulové emisie oxidu uhličitého. V rámci tejto stratégie by mali plne elektrické vozidlá a plug-in hybridy už v druhej polovici tohto desaťročia tvoriť približne polovicu globálnych predajov automobilovej skupiny. Bude to však skutočne tak?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: 1 - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 02 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: 1 - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 03 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: 1 - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 04 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: 1 - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 05 - Modified: 2024-05-10 09:14:28 - Feat.: 1 - Title: Ak uvažujete o novom aute, na tieto modely si dávajte pozor. Najviac sa kazia 06 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európa chytená do čínskej pasce. Lacné autá tu značky predávajú aj dvakrát drahšie
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 15:58:34 - Feat.: - Title: Slovenská asociácia pre elektromobilitu a hasičský zbor budú spolupracovať pri bezpečnosti elektromobility 03 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. november 2024 16:25