StoryEditor

Slovensko je na chvoste Európy, vyplýva zo správy SEVA. Elektromobilita u nás viazne

22.07.2024, 11:00
  • Mnohí výrobcovia upúšťajú od svojich ambicióznych plánov a plánujú ponechať spaľovacie verzie modelov dlhšie v ponuke.
  • Môže za to nižší záujem motoristov, no v reálnych číslach trh s elektromobilmi v globálnom meradle stúpa.
  • Slovensko sa aj napriek priaznivému rastu predajov drží na chvoste Európskej únie. Stále čaká na stimuly.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA) zverejnila štatistiku o počte elektromobilov na slovenských cestách. Ku koncu prvého polroka 2024 bolo u nás registrovaných celkovo 12 893 batériových elektrických vozidiel (BEV) v kategóriách M1 a N1, čo v absolútnych číslach predstavuje priaznivý medziročný nárast až o takmer 60 percent.

Zrýchlilo sa zároveň aj tempo, akým pribúdajú nové registrácie: v prvom polroku bolo totiž registrovaných o 45 percent viac nových plne elektrických automobilov ako rok predtým. Ak sa však na údaje pozrieme z pohľadu Európskej únie, tak Slovensko zostáva aj naďalej na chvoste.

image

Ovládli čínske značky Európu? BYD plesnivie v prístave, zatiaľ sa darí iba jednej značke

Rýchlejšiu adaptáciu elektromobility a dosiahnutie potrebného päťpercentného podielu elektromobilov na nových registráciách by podporila štátna pomoc z Plánu obnovy, podobne ako začiatkom tohto roka zaviedlo susedné Česko. Vo februári tohto roka vláda na výjazdovom rokovaní v Košiciach pritom verejne sľúbila podporu rozvoja elektromobility a poverila príslušných ministrov, aby konali.

Viaceré úlohy zamerané aj na rozvoj elektromobility na cestách mali byť splnené už do 30. júna tohto roka a to vrátane finálneho rozhodnutia, či a ako naša vláda plánuje podporiť registrácie elektromobilov formou priamej podpory pri ich kúpe. Kedy sa Slováci reálne dočkajú istej formy stimulov alebo podpory, ktorá by ich motivovala ku kúpe lokálne bezemisných elektromobilov, je zatiaľ otázne.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 65% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-19 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Veľké sľuby zostali nenaplnené. Vodíková budúcnosť Toyoty končí hanbou a žalobou 02 - Modified: 2024-07-08 09:18:14 - Feat.: 1 - Title: Vypredávajú autá s veľkou zľavou až 80 percent. Konkurent Tesly tak bojuje o prežitie 03 - Modified: 2024-07-03 12:04:00 - Feat.: 1 - Title: „Nákupná horúčka“ Slovákov: Dovezených áut u nás pribúda, predstavujú skryté riziká 04 - Modified: 2024-06-28 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kompromisy sa zmenšujú. Toto sú plug-in hybridy, ktorých dojazd patrí k najlepším 05 - Modified: 2024-06-28 09:15:00 - Feat.: 1 - Title: Najhoršia reklama: Skoro polovica majiteľov elektromobilov v USA ich už viac nechce 06 - Modified: 2024-06-26 09:29:37 - Feat.: 1 - Title: Škoda nakoniec predĺži život svojich obľúbených modelov. Elektromobilita totiž viazne
01 - Modified: 2025-03-31 20:26:30 - Feat.: - Title: Zelenskyj si pripomenul masakry v Buči a vyzval Európu na zjednotenie 02 - Modified: 2025-03-31 16:43:27 - Feat.: - Title: Česko sprísňuje opatrenia proti slintačke, zakáže dovoz ďalších produktov zo Slovenska 03 - Modified: 2025-03-31 15:30:00 - Feat.: - Title: Prečo nám Brusel pomôže (komentár) 04 - Modified: 2025-03-31 14:31:41 - Feat.: - Title: Veľké európske krajiny vyzvali na ďalší tlak na Rusko, nevylučujú nové sankcie 05 - Modified: 2025-03-31 12:23:10 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: Kto v Európe sa vydá nemeckou cestou
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
01. apríl 2025 09:03