Premiéra úplne novej generácie ostrého BMW M5 na seba strhla obrovskú dávku pozornosti. Nejde pritom iba o samotný debut ikonického športovo-orientovaného zástupcu z dielne mníchovskej značky, ale aj o samotné parametre a koncepciu tohto vozidla. Legendárny model je totiž v najnovšom prevedení plug-in hybridom, rozhodne váhou nešetrí a zároveň ponúka brutálny výkon s horším zrýchlením než predchodca.
To sú všetko informácie, ktoré vo výsledku rozdelili fanúšikov značky na dva tábory a zatiaľ čo jedny obdivujú technický pokrok a kvalitnejšie schopnosti vozidla, iní sú z mníchovského „ťažkotonážnika“sklamaní a vravia o vytrácaní sa typického charakteru tohto známeho zástupcu portfólia BMW M. Hmotnosť sa dostala až na úroveň 2 435 kilogramov, čo je o pol tony viac voči predchádzajúcej generácii.
Nech už máte názor na novinku akýkoľvek, možno vás poteší príchod priameho súrodenca – rodinného kombíku BMW M5 Touring. Ide o historicky tretiu možnosť v 40 ročnej histórii radu 5 od divízie BMW M, kedy si môžu zákazníci vybrať aj rodinne zameraný ostrý kombík. Ako už asi tušíte, rozhodne nebude podliezať klasické BMW M5 Sedan, naopak, pribral rovných 40 kilogramov a dosahuje tak vo výsledku závratných 2 475 kilogramov.
Viac priestoru, vyváženejší dizajn?
Samozrejme, kombík priamo vychádza z prevedenia sedan, zmeny sa udiali prakticky iba v zadnej časti, ktorá dostala nafúknutý kufor. Ten ponúkne zákazníkovi 500 litrov a zadné sedadlá delené v ideálnom pomere 40:20:40, pričom po ich sklopení sa využiteľný objem zvýši až na 1 600 litrov. Problémom by tak nemalo byť pobaliť sa na dovolenku alebo občas preniesť väčšie predmety, hoci základným objemom sa M5 Touring medzi rekordérov v kategórii kombíkov všeobecne určite radiť nebude (sedan má 466 litrov).
Zostáva vám 76% na dočítanie.