Verejná anketa, v ktorej mali ľudia vyberať z troch navrhovaných dizajnov ten najsympatickejší pre budúce nové policajné autá, pritiahla obrovskú dávku pozornosti. Príspevkom s anketou k novému dizajnu policajných vozidiel na sociálnej sieti vtedy účet Polícia Slovenskej republiky oslovil vyše 1,2 milióna ľudí a zo statusu sa napokon stal i najvirálnejší príspevok v histórii sociálnych sietí slovenskej polície.
Na oficiálnom hlasovaní sa vtedy zúčastnilo celkovo až 101 032 ľudí, anketa sa realizovala reakciami na zverejnený status slovenskej polície, kde mohla verejnosť jednoducho na základe výberu „lajku, srdiečka alebo smajlíka so srdcom“ udeliť svoj hlas jednému z predstavených dizajnov.
Aj napriek odlišnému výsledku hlasovania, sa na karosérie vozidiel dostal polep po vzore viacerých európskych krajín – napríklad i policajných automobilov zo susedného Česka. A to aj napriek tomu, že tento vzor sa umiestnil v ankete až na druhom mieste. „Na stole“ je teraz dokonca ďalšia zmena, informuje portál tvnoviny.sk.
Dva vzory. A pribudnúť môže ďalší
„Nové farby používajú polície naprieč Európou. Odborníci vybrali žltú, pretože má špeciálne fyzikálne vlastnosti, má vysokú viditeľnosť aj za znížených svetelných podmienok. Kombinácia týchto farieb je považovaná celosvetovo za farbu polície," povedal v septembri 2022, v súvislosti s vyhodnotením výsledkov ankety, vtedajší policajný prezident Štefan Hamran.
Zostáva vám 66% na dočítanie.