StoryEditor

Odborníci zistili, prečo sa elektrické vozidlá predávajú horšie. Nie je to len o cene

23.12.2024, 11:00
  • Mnohí predajcovia ojazdených vozidiel tvrdia, že ojazdené elektromobily jednoducho nikto nechce.
  • Nielenže sú drahšie ako ich naftové a benzínové náprotivky, ale degradujúce batérie tiež ohrozujú ich zostatkovú hodnotu.
  • Drahé a luxusné elektromobily potom patria k tým, ktoré sa na trhu znehodnocujú úplne najviac.

Veľký technologický pokrok, čoraz lepšie schopnosti, rozširovanie ponuky do prakticky všetkých segmentov a zároveň snaha o lepšiu cenovú konkurencieschopnosť. Elektromobily sú na jednu stranu povinnosťou výrobcov z hľadiska spĺňania prísnych emisných limitov a znižovania flotilových emisií, na stranu druhú však môžu byť pre mnohých aj vhodnou alternatívou. V prípade, že vedia ich benefity a prednosti naplno využiť.

Bez kompromisov to však zatiaľ zrejme úplne nepôjde a to vo viacerých oblastiach. Predaj batériových elektrických vozidiel bol síce v poslednom desaťročí na vzostupe, ale v roku 2024 by mal klesnúť o 2,5 percenta. Elektromobily sú oveľa lacnejšie na prevádzku ako autá s konvenčným spaľovacím naftovým alebo benzínovým pohonom, no ich nákup je naďalej citeľne drahší. 

image

Toyota odhalila úplne nový model. Dvojča Suzuki bude dominovať najmä v mestách

Mnohí zákazníci sa od elektrických vozidiel odvracajú kvôli ich neporovnateľne premršteným cenám, nie je to jediný faktor, ktorý môže stáť za spomalením predajov plne elektrických vozidiel. Odborníci zo spoločnosti carVertical, ktorá sa zaoberá spracovaním dát z automobilového priemyslu, upozorňujú na niekoľko ďalších dôvodov, prečo popularita e-áut zaostáva.

Absencia štátnej podpory

Práve cena je stále zrejme najčastejším dôvodom, prečo ľudia neprechádzajú z konvenčných vozidiel so spaľovacím motorom v útrobách na batériové elektromobily. Elektromobily sú v priemere o 40 až 50 percent drahšie ako benzínové vozidlá a preto jednou z hlavných motivácií, prečo sa rozhodnúť pre elektromobil, zostáva aj naďalej štátna podpora. Toto dokonale ilustruje príklad z Nemecka.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 02 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 03 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: 1 - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 04 - Modified: 2024-12-17 14:23:47 - Feat.: 1 - Title: KVÍZ: Úspech alebo poriadne fiasko? V tomto teste sa zapotí aj „automobilový guru“ 05 - Modified: 2024-12-17 10:05:00 - Feat.: 1 - Title: Posledná nádej pre Európu: Automobily bez dodatočného príplatku za elektrický pohon 06 - Modified: 2024-12-16 13:19:15 - Feat.: 1 - Title: Chceli ste ušetriť na diaľničnej známke? Zabudnite, NDS zavádza dvojsečnú novinku
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov 02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky 03 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. december 2024 11:03