Čínska spoločnosť Xiaomi, známa primárne technologickými produktmi, nedávno vstúpila do vôd produkcie elektromobilov a zdá sa, že sa jej ako nováčikovi skutočne darí. Prvý model z portfólia s označením SU7 dosiahol ohromujúce počty objednávok a hoci bol do predaja uvedený až v druhom štvrťroku 2024, stihol si za vlaňajší rok pripísať vyše 140-tisíc predaných kusov.
Stredná najobľúbenejšia výbava Pro je podľa aktuálnych informácií k dispozícii s „čakačkou“ na doručenie zhruba na úrovni 43 až 46 týždňov. Oveľa lepšie na tom s dostupnosťou nie je ani vrcholné prevedenie Max s termínom doručenia v rozmedzí 30 až 33 týždňov.
Špičkové uvedenie do predaja pritom mal aj ostrý variant SU7 Ultra, ktorý sa verejnosti odhalil v sériovej podobe len nedávno a zaujal aj na podujatí MWC 2025 v Barcelone. Ten má čakaciu dobu 13 až 16 týždňov, pričom len za prvý deň Xiaomi prijalo viac ako 15-tisíc objednávok. Obrovský záujem a zároveň obmedzená dostupnosť potom otvárajú možnosti pre „kšeftárov“.
Tí totiž model okamžite po doručení ponúkajú na predaj pokojne aj o vyše 100-tisíc juanov (viac ako 12-tisíc eur) nad oficiálnu cenu – v prepočte necelých 70-tisíc eur. Okrem biznisu so sekundárnym predajom úplne nových kúskov za vyššie čiastky však pozornosť variant SU7 Ultra priťahuje aj problémom s jeho logom. Zdá sa, že začína lákať zlodejov, ktorí ho kradnú priamo z kapoty. Dôvodom je, že obsahuje zlato.
Zostáva vám 62% na dočítanie.