Automobilka Stellantis a jej čínsky partner Leapmotor si zrejme na výrobu elektrického crossoveru B10 určeného pre európsky trh vyberú Španielsko. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na informovaný zdroj, podľa ktorého je Španielsko hlavným kandidátom.
Spoločnosti Leapmotor a Stellantis pôvodne plánovali vyrábať B10 v Poľsku. Plán však napokon zrušili po tom, čo čínska vláda po zavedení európskych ciel na dovoz elektromobilov súkromne automobilkám oznámila, aby v európskych krajinách zastavili veľké investície.
Dvojica potom zvažovala využitie továrne Stellantisu v nemeckom Eisenachu, ktorá vyrába modely Opel, a závodu v Trnave na Slovensku, kde sa vyrábajú niektoré modely značiek Peugeot a Citroën. Vďaka relatívne nízkym nákladom na pracovnú silu a štedrým vládnym dotáciám na čistú energiu už Španielsko prilákalo výrobcov batérií, ako CATL a Envision AESC, ktorí tam zriadili svoje závody.
Stellantis je nadnárodný automobilový koncern, ktorý vznikol v roku 2021 zlúčením Fiat Chrysler Automobiles a automobilovej skupiny PSA. Patria mu okrem iného značky Peugeot, Citroën, DS, Opel, Vauxhall, Jeep, Dodge, Ram, Chrysler, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati a Abarth.
Samotný crossover Leapmotor B10 má na dĺžku 4 515 milimetrov, na šírku 1 885 milimetrov a výšku 1 655 milimetrov. Rázvor pritom ponúkne celkom štedrých 2 735 milimetrov, takže v Európe novinka spadá do obľúbeného segmentu C (konkurentom je Škoda Enyaq či VW ID.4).
Model má byť poháňaný vzadu umiestneným elektromotorom a ponúkať pohon zadných kolies, pričom základ poskytne maximálny výkon na úrovni 132 kW a krútiaci moment 175 Nm, kedy zrýchli z nuly na stovku za nie príliš oslňujúcich 9,3 sekundy. Vyššie verzie by mali dostať pohon naladený až na 160 kW s krútiacim momentom 240 Nm, vďaka čomu sa akcelerácia zlepší na 6,8 sekundy. Maximálka by mala byť elektronicky limitovaná na 160 kilometrov za hodinu.
Celkovo by sa mali do ponuky dostať až tri rôzne prevedenia, s dojazdom 510 až 600 kilometrov, s lítium-železofosfátovým (LFP) akumulátorom s kapacitou 56,2 kWh alebo 67,1 kWh. Nabiť by sa mal byť schopný čínsky crossover na 80 percent za približne 20 minút. Podrobnejšie detaily budú zverejnené s oficiálnym uvedením na európske trhy v priebehu tohto roka.