Kórejská automobilky Hyundai nedávno priniesla na Slovensko svoj absolútne najmenší, no o to prekvapivejšie priestranný elektromobil Inster. V Európe je síce drobný model horúcou novinku, avšak na domácom trhu je to „starý známy“ zástupca značky a ponúka sa tam aj s litrovým spaľovacím agregátom pod kapotou. Doma pôsobí pod označením Casper a elektrickej verzie sa dočkali kórejskí zákazníci v podstate naraz s nami.
Inster chce zaujať najmä svojimi skromnými rozmermi, ktorými je doslova predurčený na vymetanie stiesnených mestských uličiek, no zároveň dokáže špecificky navrhnutým interiérom poskytnúť dostatok priestoru pre štvorčlennú posádku. Celkovú variabilitu by mu mohli závidieť aj podstatne drahší či väčší konkurenti.
Dôraz na stlačenie ceny čo najviac nadol sa prejavil v použitých materiáloch, keďže kabína sa nevyhýba tvrdým a lavno pôsobiacim plastom, avšak nechýba ani zástup moderných technológií a pomerne bohatej výbavy už od základného stupňa. Teraz Hyundai rozširuje svoju ponuku v rámci radu Inster a pridáva dve „vylepšenia“, ktoré sa môžu zákazníkom hodiť.
Slovenský importér doteraz ponúkal Inster len so štyrmi sedadlami. Od teraz si však záujemcovia môžu vybrať aj päťmiestnu verziu, pričom zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. „Tým sa zvyšuje variabilita a praktickosť vozidla v bežnom živote pri preprave rôznych predmetov aj osôb,“ dodáva v tlačovej správe oficiálne zastúpenie značky na Slovensku.
Päťmiestna verzia Insteru je k dispozícii za príplatok skromných 200 eur v druhom stupni výbavy Family. Pri tomto vyhotovení je zároveň možné posúvať zadné sedadlá o 16 centimetrov, čím sa zvyšuje kapacita batožinového priestoru až na 351 litrov alebo poskytuje citeľne väčší a komfortnejší priestor pre vzadu sediacich pasažierov.
Novinkou v príplatkovom zozname je pre kórejského drobca aj takzvaný VAN Pack. Tento balík stojí dodatočných 800 eur a je určený výlučne pre variant s väčšou 49 kWh batériou a výbavou Comfort. Zahŕňa zatmavené sklá zadných okien, deliacu sieť za prednými sedadlami, box a vaničku v kufri a ochranu nakladacej hrany batožinového priestoru. Je preto vhodnou voľbou pre menšie firmy či roznáškové služby, ktoré potrebujú drobné a obratné elektrické auto na prevoz vecí.
Napriek svojim subkompaktným rozmerom patrí medzi prednosti Insteru rýchle nabíjanie, pri ktorom sa batéria z 10 na 80 percent kapacity nabije za približne 30 minút. Dojazd so 49 kWh batériou je následne až 370 kilometrov na jedno nabitie. Najnižšie postavený kus sa pýši cenovkou od 23 250 eur s menšou 42 kWh batériou a výkonom 71 kW (97 koní). Slabšia motorizácia je k dispozícii aj s výbavou Family a to od 26 630 eur.
Silnejšie prevedenie s výkonom až 84 kW (115 koní) a väčšou 49 kWh batériou potom dostanete od 25 050 eur v základnej výbave Comfort alebo od 28 430 eur vo výbave Family a od 31 810 eur v top verzii Style. Outdoorový variant Cross sa bude predávať iba s väčšou batériou a silnejším naladením, a to od sumy 33 040 eur.
Zaujímavosťou Insteru je okrem iného fakt, že predné aj zadné sedadlá sa dajú sklopiť do roviny, takže nie je problém preniesť aj poriadne dlhé predmety alebo využiť model ako príležitostné miesto na prespanie. Model ponúka aj funkciu Vehicle-To-Load (V2L) s výkonom až 3,6 kW, pre napájanie externých elektrických spotrebičov a zariadení. Nové možnosti ako päťmiestna verzia a balík VAN Pack potom ešte viac zvyšujú praktický potenciál tohto šikovného mestského elektromobilu.