Vlani uvedené nové generácie najväčších modelov značky Škoda Auto, Superb a Kodiaq, mali byť poslednými novo vyvinutými škodovkami so spaľovacími motormi z Mladej Boleslavi. Lenže prechod na elektrický pohon kvôli len pomaly rastúcemu dopytu (proti pôvodným predpovediam) viazne. Automobilky teda prehodnocujú svoje pôvodné plány a Škoda nie je výnimkou.
Na konci minulého roka šéf automobilky Klaus Zellmer na odborárskej konferencii povedal, že následník Karoqu bol koncernovými grémiami škrtnutý, avšak firma sa nevzdáva a bude sa vraj o výrobu obľúbeného modelu ďalej usilovať. Podľa šéfa Škody Auto je silným argumentom flexibilita v mladoboleslavskej automobilke, naštartované úsporné programy, nižšia nákladovosť aj ziskovosť.
Práve posledné dva argumenty teraz hrajú Škode do kariet, v mizérii ostatných značiek koncernu je teraz so svojimi hospodárskymi výsledkami premiantom materského koncernu VW, píše iDNES.cz. V prvom kvartáli dodala zákazníkom po celom svete 238 600 vozidiel (medziročne o 8,2 percenta viac), čím obhájila pozíciu štvrtej najpredávanejšej značky v Európe.
Tržby sa zvýšili na 7,259 miliardy eur (nárast o 10,4 percenta), prevádzkový zisk vzrástol na 546 miliónov eur (o 2,1 percenta viac), rentabilita tržieb (zisková marža) potom predstavovala 7,5 percenta. To českej značke zvyšuje guráž pri vyjednávaní vo Wolfsburgu.
Zostáva vám 78% na dočítanie.