StoryEditor

Bola to chyba, priznáva značka. Vracia sa k slobode výberu, vrátane ikonických motorov

13.06.2025, 11:40
  • Automobilový gigant Stellantis po rokoch tlaku na elektrifikáciu a ekológiu robí nečakaný zvrat.
  • Ikonické V8 HEMI motory sa majú vrátiť do modelového radu Ram 1500 už od roku 2026.
  • Tento krok predstavuje dramatický ústup od predchádzajúcej stratégie úplnej elektrifikácie. So zásahom aj iných modelov.

Málokto by ešte pred rokom očakával tak radikálnu zmenu kurzu. Koncern Stellantis aktuálne oficiálne potvrdzuje návrat svojho ikonického 5,7-litrového V8 HEMI motora do modelového radu Ram 1500 od modelového roku 2026. Toto rozhodnutie predstavuje dramatický obrat automobilového koncernu, ktorý sa chcel definitívne otočiť chrbtom k veľkým atmosférickým motorom v prospech stopercentnej elektrifikácie ponuky.

Rozhodnutie predstavuje zásadný odklon od „stratégie budúcnosti“, ktorá ešte nedávno dominovala celému koncernu. Stellantis totiž pod vedením bývalého generálneho riaditeľa Carlosa Tavaresa presadzoval agresívny prechod na elektrické pohony a výrazne redukoval ponuku tradičných spaľovacích agregátov. Táto politika vychádzala z presvedčenia, že budúcnosť automobilového priemyslu je výhradne v elektromobilite a tradičné spaľovacie motory nemajú miesto v modernom svete prísnych emisných noriem.

image

V Stellantise sa prerátali. Už čoskoro by mali vrátiť do výroby legendárne motory

Realita amerického trhu však bola úplne iná. Tamojší zákazníci naďalej vyžadovali výkon a zvuk klasických V8 motorov, ktoré predstavovali srdce americkej automobilovej kultúry. HEMI motory neboli len technickými jednotkami, ale symbolmi akejsi slobody, výkonu a tradície.

Ich nahradenie modernými, no „bezducho“ znejúcimi turbodúchadlovými motormi vyvolalo vlnu nevôle, ktorá nakoniec prinútila vedenie koncernu k radikálnemu prehodnoteniu svojich rozhodnutí. Slová šéfa značky Ram, Tima Kuniskisa, hovoria za všetko: „Každý robí chyby, ale to, ako ich napravíte, vás definuje.“ A rozhodnutie pre návrat V8 Hemi motorov sa netýka iba amerického trhu, ale prekvapivo aj toho európskeho.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-10 12:20:37 - Feat.: 1 - Title: Vlastníte právom svoj vodičák? Ak tento kvíz nezvládnete, mali by ste ísť radšej pešo 02 - Modified: 2025-06-11 09:41:45 - Feat.: 1 - Title: Luxus, praktickosť i dostupnosť: Novinky zo sveta áut, ktoré si zaslúžia vašu pozornosť 03 - Modified: 2025-06-06 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nechcené zrýchľovanie auta aj po pustení plynu? Je to zámer, nie chyba, tvrdí výrobca 04 - Modified: 2025-06-04 09:11:51 - Feat.: 1 - Title: Toyota, ktorá chce zachrániť segment? Tento model je prvým vozidlom svojho druhu 05 - Modified: 2025-06-06 08:55:24 - Feat.: 1 - Title: Ako si vybrať ojazdené auto? Na tieto si dávajte pozor, lebo výber možno trpko oľutujete
01 - Modified: 2025-07-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Spaľováky môžu skončiť skôr: Nechcete elektromobily? Dostanete ich príkazom 02 - Modified: 2025-07-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Nepoznaný kráľ segmentu? Jeden z top sedanov je neprávom v tieni konkurentov 03 - Modified: 2025-07-04 15:00:00 - Feat.: - Title: Koľko nás stojí chladný komfort? Pravda o klimatizácii a jej vplyve na spotrebu paliva 04 - Modified: 2025-07-03 18:22:15 - Feat.: - Title: Vývoz nemeckých automobilov do USA v apríli a máji prudko klesol 05 - Modified: 2025-07-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Správna metóda chladenia auta: Šetrí palivo a urýchli cestu k ideálnej teplote interiéru
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
08. júl 2025 11:02