Mercedes-Benz po úspešnom uvedení elektrického SUV pri príležitosti mníchovského autosalónu IAA Mobility, s označením GLC s technológiou EQ, sústreďuje svoje úsilie na ďalší kľúčový model svojho portfólia. Trieda C s technológiou EQ, ako sa má batériová novinka nazývať, má mať svetovú premiéru naplánovanú na rok 2026. Toto rozhodnutie predstavuje významný míľnik v elektrifikácii najobľúbenejších modelov štuttgartskej značky.
Rozhodnutie vyvinúť elektrickú verziu Triedy C prichádza v čase, keď sa nemecká automobilka snaží udržať krok s rastúcou konkurenciou v segmente prémiových elektrických sedanov. Mercedes-Benz Triedy C s elektro-pohonom má potenciál stať sa jedným z najpredávanejších elektrických Mercedesov, keď príde na trh v priebehu budúceho roka. Tým sa potom značka postaví priamo proti etablovaným hráčom ako Tesla Model 3 alebo pripravovanému BMW i3.
Postavená má byť na novej modulárnej platforme MB.EA s 800-voltovou architektúrou, ktorá už preukázala svoje kvality v novom modeli GLC. Táto pokročilá architektúra umožní vozidlu dosahovať maximálny nabíjací výkon až 330 kW, čo zaraďuje Mercedes medzi vôbec najrýchlejšie nabíjajúce sa vozidlá na trhu. Pre porovnanie však dodáme, že v Mníchove odhalené SUV BMW iX3 dokáže priniesť maximálny nabíjací výkon až 400 kW, čím stojí na pomyselnom tróne.
Základ budúcnosti
To, že spomínanú MB.EA platformu dostane v roku 2026 i elektrický ekvivalent triedy C, potvrdzuje strategické rozhodnutie využiť osvedčené technické riešenia naprieč modelovým radom. Táto prístup nie je náhodný – zdieľanie platformy umožňuje optimalizovať náklady na vývoj a zároveň zabezpečiť vysokú kvalitu a spoľahlivosť.
Zostáva vám 68% na dočítanie.
