Zatiaľ čo v minulosti sme z pomerne objemných motorov dostávali výkony možno dvoch stoviek koní, dnes dokážu totožnú či vyššiu úroveň dosahovať aj podstatne menšie agregáty pod kapotou moderných áut. Je to výsledkom nielen obrovského technického a technologického pokroku značiek, ale taktiež výraznejším využívaním turbodúchadla.
"Slimák", ako sa turbo často označuje, slúži v podstate ako vzduchový kompresor poháňaný výfukovými plynmi a benefitom je, že dokáže v spolupráci s ďalšími riešeniami prispieť k dosahovaniu aktuálne i výkonu 300 koní z dvojlitrových agregátov. To je niečo, o čom sme mohli pred rokmi snáď len snívať.
Turbodúchadlo prispieva aj k ľahšiemu a „čistejšiemu“ spaľovaniu paliva, teda najmä pri naftových motoroch môže výrazne znížiť výfukové emisie. Normy sú pritom v súčasnosti čoraz prísnejšie, a tak si turbodúchadlo nachádza uplatnenie v stále väčšom množstve motorov - či už u benzínových alebo naftových. Niektoré ich v útrobách motorového priestoru ukrývajú aj hneď niekoľko....
Zostáva vám 85% na dočítanie.