StoryEditor

Maličkosť, ktorá môže pri nehode rozhodnúť. Poradíme vám, ako používať bezpečnostné pásy

21.11.2018, 14:02
Pripútať sa pred jazdou by mala byť pre vodiča, ale aj ostatných cestujúcich zabehnutá samozrejmosť. Aj tu však platia isté pravidlá.

Hoci sú automobily stále bezpečnejšie a vybavené najmodernejšími riešeniami, bezpstnočnými a asistenčnými systémami, stále nedokážu zaistiť dokonalú ochranu posádky pri prípadnej dopravnej nehode. Platí, že základom je jazdiť zodpovedne a pripútať sa bezpečnostným pásom.

Tie sú najúčinnejšie do rýchlosti 50 ilometrov za hodinu a ich celkový efekt sa následne odvíja od druhu zrážky. V prípade čelného nárazu je účinnosť pásu 43 percent, v prípade bočného nárazu 39 percent, pri strete zozadu 49 percent a pri prevrátení vozidla dokonca až 77 percent, tvrdí Škoda Auto.

Nejde však len o samotný návyk pripútať sa pred každým rozbehnutím vozidla, ale aj o to, ako tento automatický a samozrejmý úkon vykonáme. Práve správne pripútanie sa môže rozhodovať pri dopravnej nehode a vodiči, no tiež ostatný pasažieri auta, by mali brať na vedomie hneď niekoľko pravidiel.

V niekoľkých bodoch si ich môžete prezrieť v našej galérii nižšie:

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 03:03