StoryEditor

Maličkosť, ktorá môže pri nehode rozhodnúť. Poradíme vám, ako používať bezpečnostné pásy

21.11.2018, 14:02
Pripútať sa pred jazdou by mala byť pre vodiča, ale aj ostatných cestujúcich zabehnutá samozrejmosť. Aj tu však platia isté pravidlá.

Hoci sú automobily stále bezpečnejšie a vybavené najmodernejšími riešeniami, bezpstnočnými a asistenčnými systémami, stále nedokážu zaistiť dokonalú ochranu posádky pri prípadnej dopravnej nehode. Platí, že základom je jazdiť zodpovedne a pripútať sa bezpečnostným pásom.

Tie sú najúčinnejšie do rýchlosti 50 ilometrov za hodinu a ich celkový efekt sa následne odvíja od druhu zrážky. V prípade čelného nárazu je účinnosť pásu 43 percent, v prípade bočného nárazu 39 percent, pri strete zozadu 49 percent a pri prevrátení vozidla dokonca až 77 percent, tvrdí Škoda Auto.

Nejde však len o samotný návyk pripútať sa pred každým rozbehnutím vozidla, ale aj o to, ako tento automatický a samozrejmý úkon vykonáme. Práve správne pripútanie sa môže rozhodovať pri dopravnej nehode a vodiči, no tiež ostatný pasažieri auta, by mali brať na vedomie hneď niekoľko pravidiel.

V niekoľkých bodoch si ich môžete prezrieť v našej galérii nižšie:

01 - Modified: 2025-12-18 10:23:46 - Feat.: - Title: Každá tatrovka prejde touto mučiarňou. Šialené „ihrisko“ pre nákladiaky má 50 rokov 02 - Modified: 2025-12-17 13:00:00 - Feat.: - Title: Návrat ikonickej škodovky je stále v hre. Ostrá Fabia RS by mohla byť čoskoro realitou 03 - Modified: 2025-12-17 11:35:36 - Feat.: - Title: Vianočná parkovacia apokalypsa: Aké parkovacie miesto si vyberať a vyhnúť sa škodám? 04 - Modified: 2025-12-16 13:00:00 - Feat.: - Title: Znovuzrodený retro Renault ide na dračku. V Európe už postupne valcuje segment e-áut 05 - Modified: 2025-12-16 10:54:45 - Feat.: - Title: Opel vylepšuje svoj kompaktný bestseller. Novinkami chce bojovať proti Octavii či Golfu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. december 2025 12:49