Automatická prevodovka sa stáva čoraz obľúbenejšou. Nie je sa čomu diviť, poskytuje totiž vodičovi podstatne vyšší komfort pri jazde, odpadáva starosť s radením prevodových stupňov a do istej miery sa tak zvyšuje i bezpečnosť. Môžete sa totiž celý čas venovať vedeniu vozidla a nie premýšľaniu nad tým, ktorý prevodový stupeň v konkrétnej situácií zaradiť.
Automatické prevodovky majú tiež výhody v mestských vozidlách, respektíve pri využívaní vozidla najmä v mestskej premávke. Odpadá nutnosť stláčania spojky, čo môže byť kolónach otravné a spôsobovať väčšie opotrebovanie jednotlivých dielov z dlhodobého hľadiska.
Avšak manuálne prevodovky vyhľadáva stále veľké množstvo ľudí a svoje zastúpenie majú tiež v športových autách, kde ich zákazníci vyhľadávajú najmä z dôvodu, že chcú byť "v kontakte" s vozidlom a mať pod kontrolou radenie stupňov.
Pochopiteľne, pri skutočne extrémne výkonných super-športových autách už je nutnosť nahrádzať "manuál" práve automatickou prevodovkou. Nie každý však túži po vozidle za stovky tisíc eur a ešte menšie percento ľudí si také auto reálne môže dovoliť. Okrem toho, automatická prevodovka je v drvivej väčšine bežných modelov za príplatok - občas nie práve malý.
Pre tých, ktorí majú vo svojich vozidlách manuálnu prevodovku, prinášame v stručnej galérii vyššie prehľad šiestich tipov, čo s manuálom nerobiť a neprispieť tak k jeho skoršej poruche či opotrebovaniu.