Automatická prevodovka bola pred časom výsadou len luxusných áut s poriadne nabitou výbavou. Dnes však začína byť na Slovensku čoraz populárnejšia a nájdeme ju aj v naozaj dostupných modeloch, kde je často k dispozícii za prijateľný príplatok.
Obľubu si získala predovšetkým vďaka svojej jednoduchosti ovládania, pohodliu a v podstate i bezpečnosti. Okrem toho, že sa nemusíte starať o radenie a venujete väčšiu pozornosť vedeniu vozidla, automatická prevodovka je menej háklivá na zlé zaobchádzanie, respektíve dáva menší priestor na chyby.
I keď je jazda s "automatom" jednoduchšia a pohodlnejšia, aj tu treba dbať na isté návyky, aby ste ju v aute predčasne nezničili. Základom je poznať označenia:
- P - parkovací režim. Vozidlo je zabezpečené proti samovoľnému rozjazdu pri zaparkovaní. Odporúčame však kombináciu s parkovacou/ručnou brzdou.
- R - Reverse, čiže spiatočka.
- N - neutrál. Používa sa pri preraďovaní z polohy D do polohy R a späť.
- D - Drive, teda jazda vpred. Je to bežný režim pre jazdu s vozidlom vpred a ak auto stojí v mernom kopci, tak neumožní samovoľne sa spustiť dole, ale drží voz...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.