Povráva sa, že Slovákov na automobiloch najviac zaujímajú práve batožinové priestory. Sme zaťažení na dostatok úložného miesta pre naše potreby či dokonca nad naše potreby? Aj počas autosalónov organizovaných na Slovensku často vídať hŕbu ľudí, ktorí dopodrobna skúmajú útroby kufrov predvádzaných modelov.
Samozrejme, potencionálnych záujemcov a fanúšikov áut určite zaujíma okrem tvarovania a objemu kufra i samotný dizajn vozidla, technológie, motor a ďalšie kľúčové vlastnosti. Asi na tom však niečo predsa len bude, avšak zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako sa automobilky dostanú k výsledným hodnotám objemov batožinových priestorov?
Česká značka Škoda Auto vo svojom videu s elektrickou novinkou Enyaq iV ukazuje, že celý proces je tak trochu ako tetris. Objem kufra je pritom už súčasťou zadania vývoja celého vozidla a musí splniť rad požiadaviek nielen na praktickosť, ale napríklad aj na odolnosť konštrukcie.
"Prvotný návrh prebieha v počítači a v ňom sa simuluje aj meranie objemu. To môže počítať program...
Zostáva vám 85% na dočítanie.