Na začiatok dobrá správa: úplne zle sa vybrať nedá. „Veľmi nás potešilo, ako test dopadol. Ukazuje to výsledok našej takmer 50-ročnej testovacej praxe. Výrobcovia sa riadia našimi testami a svoje produkty neustále vylepšujú. Týmto spôsobom ADAC pomáha pneumatikám stať sa bezpečnejšími po celé desaťročia,“ komentuje Reinhard Kolke, vedúci testovacieho a technologického centra ADAC.
Nemecký autoklub hodnotí správanie na suchej aj mokrej vozovke, ale taktiež pripisuje pozornosť faktorom ako hlučnosť, valivý odpor (spotrebu paliva) a rýchlosť opotrebenia. Jednotlivé disciplíny sú potom známkované ako v škole a majú rôznu váhu, píše iDNES.cz.
Z toho sa potom počíta celkové hodnotenie pneumatiky, dobré je sa však nespoliehať len naň a čítať tabuľky starostlivejšie. Autoklub odporúča, aby si kupujúci pneumatík overili, aké individuálne požiadavky na pneumatiku majú, a následne ich porovnali s výsledkami jednotlivých disciplín.
Rozmer pre SUV i bežný hatchback
Za typického reprezentanta kompaktných SUV zvolil ADAC Škodu Karoq, ktorá poslúžila ako testovací špeciál. „Skúšaný rozmer je však vhodný nielen pre kompaktné SUV, ale aj pre iné vozidlá nižšej strednej triedy, napríklad O...
Zostáva vám 85% na dočítanie.