Súčasné moderné automobily sú čoraz zložitejšie, preplnené technológiami i elektronikou a špičkovými asistenčnými či bezpečnostnými systémami. Tie dokážu nielen predchádzať alebo aspoň zmierňovať následky prípadnej nehody, ale taktiež robia samotnú jazdu pohodlnejšou a príjemnejšou pre vodiča.
Niektoré špecifické problémy sa však najnovších modelov týkajú rovnako, ako i jazdených áut starých pokojne niekoľko rokov. Dôležitú úlohu hrajú v motorovom priestore totiž stále diely rozvodov a ich kľúčovou časťou je potom remeň alebo reťaz, záleží od konkrétneho modelu.
Hlavnou úlohou takéhoto rozvodového remeňa či reťaze je časovo presné otváranie a zatváranie ventilu s pohybom piestov nahor a nadol. Zastáva teda mimoriadne dôležitú rolu vo funkčnosti a správnom pracovaní samotného motora, pričom prípadná porucha (pretrhnutie) môže znamenať fatálne poškodenia na dieloch spaľovacieho agregátu.
Pozrite si aj nedávne video z testu Škody Enyaq Coupé RS iV, elektromobilu, kde remeň dokonca vôbec nenájdete:
Najvážnejším problémom je hroziaci styk piestu s ventilom. V takomto prípade si musíte pripraviť nemalý obnos peňazí, aby ste motor vrátili do funkčného stavu. Pri starších vozidlách v nižšej hodnote sa dokonca oprava takéhoto rozmeru nemusí finančne vôbec oplatiť a zanedbaná výmena rozvodov tak pošle v podstate celé auto „na odpis“. Veľmi často čelia problémom aj kladky, ktoré mnohí zanedbávajú, keď pri výmene upriamujú pozornosť len na remeň.
Na úvod pre vás však máme dve zlé správy. Mimo tej prvej, že porucha rozvodov zvyčajne vážne poškodí motor, je tu druhá, že novšie konštrukcie áut sú v tomto zmysle ešte horšie ako staršie. Ako je na tom však konkrétne riešenie a teda klasický remeň oproti reťazi? Svoje skúsenosti a odpovede prinášajú priamo servisní odborníci.
Zostáva vám 78% na dočítanie.