StoryEditor

Dve verzie kľúčovej časti áut. Ak zanedbáte údržbu, môžete fatálne poškodiť motor

19.12.2022, 11:14
  • Ako je na tom problematika v oblasti bežného remeňa a reťazového rozvodu u vozidiel?
  • Ktoré riešenie sa dodnes najviac osvečilo a to aj z hľadiska servisovania z pohľadu odborníkov?
  • Dôležité je aj v tomto prípade vždy dôsledne dodržiavať stanovené intervaly výmeny kvapalín, dielov a nepodceňovať kontroly.

Súčasné moderné automobily sú čoraz zložitejšie, preplnené technológiami i elektronikou a špičkovými asistenčnými či bezpečnostnými systémami. Tie dokážu nielen predchádzať alebo aspoň zmierňovať následky prípadnej nehody, ale taktiež robia samotnú jazdu pohodlnejšou a príjemnejšou pre vodiča.

Niektoré špecifické problémy sa však najnovších modelov týkajú rovnako, ako i jazdených áut starých pokojne niekoľko rokov. Dôležitú úlohu hrajú v motorovom priestore totiž stále diely rozvodov a ich kľúčovou časťou je potom remeň alebo reťaz, záleží od konkrétneho modelu. 

Hlavnou úlohou takéhoto rozvodového remeňa či reťaze je časovo presné otváranie a zatváranie ventilu s pohybom piestov nahor a nadol. Zastáva teda mimoriadne dôležitú rolu vo funkčnosti a správnom pracovaní samotného motora, pričom prípadná porucha (pretrhnutie) môže znamenať fatálne poškodenia na dieloch spaľovacieho agregátu.

Pozrite si aj nedávne video z testu Škody Enyaq Coupé RS iV, elektromobilu, kde remeň dokonca vôbec nenájdete:

Najvážnejším problémom je hroziaci styk piestu s ventilom. V takomto prípade si musíte pripraviť nemalý obnos peňazí, aby ste motor vrátili do funkčného stavu. Pri starších vozidlách v nižšej hodnote sa dokonca oprava takéhoto rozmeru nemusí finančne vôbec oplatiť a zanedbaná výmena rozvodov tak pošle v podstate celé auto „na odpis“. Veľmi často čelia problémom aj kladky, ktoré mnohí zanedbávajú, keď pri výmene upriamujú pozornosť len na remeň.

Na úvod pre vás však máme dve zlé správy. Mimo tej prvej, že porucha rozvodov zvyčajne vážne poškodí motor, je tu druhá, že novšie konštrukcie áut sú v tomto zmysle ešte horšie ako staršie. Ako je na tom však konkrétne riešenie a teda klasický remeň oproti reťazi? Svoje skúsenosti a odpovede prinášajú priamo servisní odborníci.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-12-17 08:21:26 - Feat.: 1 - Title: Výroba elektromobilu škodí prírode až o 70 percent viac ako bežné auto, priznáva Volvo 02 - Modified: 2022-12-16 13:36:13 - Feat.: 1 - Title: Robíte ich nevedome aj vy? Toto sú zlozvyky, ktoré vám časom pochovajú batériu v aute 03 - Modified: 2022-12-13 10:26:00 - Feat.: 1 - Title: Dostali by ste vodičák? Overte si vedomosti z autoškoly a vyriešte situácie v križovatkách 04 - Modified: 2022-12-12 13:37:39 - Feat.: 1 - Title: Ako správne a bezpečne jazdiť v zime? Stačí dodržiavať niekoľko jednoduchých zásad 05 - Modified: 2022-12-12 11:20:29 - Feat.: 1 - Title: Kuriózna porucha tempomatu uväznila vodiča v aute. Jazdil, kým mu nedošlo palivo 06 - Modified: 2022-12-09 18:18:59 - Feat.: 1 - Title: Naozaj si myslíte, že ste príkladný vodič? Otestujte sa v kvíze, ktorý vám pomotá hlavu
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 04 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite 05 - Modified: 2024-11-15 11:51:25 - Feat.: - Title: HVO nafta môže zachrániť naftové motory. Dostupná je aj na Slovensku, pomôže na STK
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. november 2024 17:27