Zatiaľ čo v minulosti neboli atmosférické motory v ponukách automobiliek žiadnou veľkou raritou, dnes je situácia na trhu podstatne odlišná. Spomínané „atmosféry“ nájdeme v portfóliu výrobcov už iba naozaj sporadicky a to primárne u výkonných plnotučných motorizácií športovo orientovaných áut, prípadne v základných mestských modeloch so skromným výkonom.
A nebude trvať dlho, kým sa z ponúk bežných značiek úplne vytratia. Náhradou sú nepochybne turbomotory, ktoré dokážu aj napriek menším objemom motorov ponúkať podstatne vyššie výkony než atmosférické agregáty. Ponúkajú tiež lepšiu dynamiku a spotrebu paliva, na druhej strane patria ku konštrukčne zložitejším a teda pre zákazníka je tu viac dielov, ktoré môžu spôsobiť problémy. A to sa môže nepriaznivo odraziť na celkovej sume servisovania turbomotorov a áut, ktoré ich využívajú.
Čo s turbomotorom nerobiť a ako sa prejavujú poruchy? Tu je niekoľko tipov:
Aby toho nebolo málo, je potrebné vedieť s turbomotormi aj správne zaobchádzať, starať sa o ne a ovládať niekoľko jednoduchých zásad, aby ste sa vyhli nemalej investícii za opravy. Kľúčovým dielom je totiž samotné turbodúchadlo, ale aj niekoľko ďalších na opravu finančne náročných súčiastok, ktoré sú citlivé na nesprávne správanie vodiča.
Väčšie či menšie poruchy sa môžu prejaviť rôznymi spôsobmi, no v niektorých prípadoch môžu dokonca vyústiť až do v podstate fatálneho poškodenia motora alebo minimálne nutnosti kompletnej výmeny či repasu turbodúchadla. Oba prípady pritom znamenajú naozaj nemalé financie používateľa, ktoré do opravy musí investovať. Ako rozoznať problémy už v počiatočnej fáze a ako sa im taktiež čo najspoľahlivejšie vyhnúť? Niekoľko tipov sme vám priniesli v galérii vyššie.