Počet najazdených kilometrov je jedným z kľúčových ukazovateľov opotrebovania vozidla a to je tiež dôvod, prečo sa naň pri kúpe jazdeného vozidla spolieha veľa motoristov. Všeobecne sa dá očakávať, že vozidlo s väčším nájazdom bude citeľne opotrebovanejšie, než kúsok s polovičným alebo aspoň mierne nižším nájazdom celkovo prejdenej vzdialenosti.
V skutočnosti to však nemusí byť tak a často sa stáva, že exemplár s vyšším nájazdom je pokojne v podstatne lepšom stave ako mladší alebo menej ojazdený automobil. Môže za to vo výraznej miere celkový starostlivosť predchádzajúceho majiteľa, dodržiavanie servisných prehliadok a úkonov, výmena poškodených dielov a podobne. Vo výsledku teda nemusí byť nájazd auta úplne prvoradým a rozhodujúcim faktorom.
Tento údaj zároveň nemusí byť vždy presný a zodpovedať realite, najmä pri starších vozidlách. Odometer, čiže zariadenie merajúce celkovú vzdialenosť, ktorú vozidlo prešlo, je totižto často cieľom podvodníkov. A to tak v zahraničí, ako aj na Slovensku. Tí manipulujú s jeho údajmi a zavádzajú tak kupujúcich, pričom vo výsledku môžu spôsobiť umelým navýšením hodnoty vozidla kupujúcim škodu aj vo výške tisícok eur.
Spoločnosť carVertical zaoberajúca sa údajmi pre automobilový priemysel vykonala prieskum založený na údajoch z prehľadov histórie ojazdených vozidiel, aby zistila, či existuje korelácia medzi najazdenými kilometrami vozidla a ich manipuláciou, a či sa nehodovosť áut zvyšuje práve s prejdenou vzdialenosťou.
Tento prieskum skúmal prehľady histórie vozidiel, ktoré si zakúpili používatelia spoločnosti v čase od júna 2023 do júna 2024. Spracovanie miliónov prehľadov histórie automobilov umožňuje spoločnosti identifikovať trendy, postrehy a predpovede pre trhy s ojazdenými autami.
Zostáva vám 71% na dočítanie.