StoryEditor

Honda Civic ako ju nepoznáte. Zaujme všestrannosťou, no má svoje chyby

25.11.2017, 23:00
Japonská Honda vyrába svoj, na množstve trhoch najžiadanejší, model Civic už dlhých 45 rokov.

Dnes pred nami stojí v poradí desiata generácia, ktorá do ponuky prináša aj verziu sedan. Tá zdá sa vypĺňa medzeru veľkosti namiesto dávnejšie predávanej Accordy. K nám sa táto novinky dostala a to s jediným ponúkaným benzínovým agregátom.

Sedan a hatchback

Začnime však pekne po poriadku a to tým, čo robí „našu“ Hondu oproti hatchbacku inou. Hlavným znakom je, samozrejme, predĺžená línia, ktorá pridáva v prospech sedanu 13 podstatných centimetrov oproti „klasike“. Keď sa venujeme číslam, spomenúť môžeme, že sa zmenila aj šírka a to o  tri centimetre a prebehlo tiež zníženie o dva centimetre.

​Ďalším prvkom sú okrasné chrómové lišty a maska chladiča, menšie a menej agresívne otvory predného nárazníka a celkovo pôsobí sedan elegantnejšie ako jeho súrodenec v podobe hatchbacku. Batožinový priestor má teraz hodnotu 519 litrov.

To postačí nielen manažérom, ale aj rodinám, ktoré si nový Civic sedan kúpia. Problémom sa môže javiť len trochu užší otvor kufra, či absencia sklápania sedadiel, takzvané Magic Seats.

Interiér

Keď sa presunieme do interiéru, je nám ihneď jasné že sa nachádzame v Honde. Tento pocit umocní zasadnutie za volant. Oproti minulým modelom dokážete sedieť o poznanie nižšie, čo je spôsobené premiestnením palivovej nádrže viac k zadnej časti.

Sedíte pritom v pohodlných kožených sedadlách a ako vodiča vás oddeľuje od spolujazdca mohutný stredový tunel. Ten obsahuje niekoľko odkladacích priestorov a zabudovanú lakťovú opierku.

HN/Radoslav Petrík

​Tvarovo mi vyhovoval aj výškovo a pozdĺžne nastaviteľný multifunkčný volant, takže o dokonalý posed nebude núdza. Vytkol by som však tlačidlá, ktoré volant obsahuje. Spôsobia vám trochu chaos a to platí aj o ovládaní palubného počítača.

Na všetko si však viete časom zvyknúť. Naopak pochválil by som samostatné tlačidlo, ktoré na stredovom displeji zobrazí nastavenie klimatizácie. Teplotu však ovládate, našťastie, ešte klasickými hardvérovými otočnými ovládačmi.

Miesta je dostatok ako v prednej, tak aj v zadnej časti, kde sa za seba posadiť nemá problém ani 180 centimetrov vysoký človek. Pre štyroch je to pohodlné cestovanie, hoci v prípade modelu so strešným oknom je miesta na hlavu o trošku menej.

Ideál, avšak pre koho?

Pod kapotou sme mali jediný dostupný motor, aký si s Civicom sedan môžete zaobstarať. Išlo o 1,5-litrový benzínový agregát VTEC Turbo s výkonom 134 kW, čiže 182 koní a krútiacim momentom 220 Nm. Agregát spolupracoval s CVT bezstupňovou prevodovkou, ktorá však nezabíja skrytý športový charakter tohto Civicu.

Všetko záleží na režime, ktorý si vodič zvolí a taktiež na jeho nohe. V režime ECON je auto trochu lenivejšie, respektíve krajšie povedané komfortnejšie. Po vypnutí tohto režimu dokáže príjemne reagovať na podnety a bez problémov sa, nielen vo vyšších otáčkach, berie vpred.

HN/Radoslav Petrík

​Mierneho športového ducha prebudíte po zvolení športového režimu, kedy sa odozva ešte zlepší a vy si dokážete užiť aj naozaj zábavnú jazdu. O to viac, ak použijete pádla nachádzajúce sa pod volantom, i keď ani automatika vám na pocite z jazdy neuberie.

Výkonu je dostatok a netrpí pritom ani vaša peňaženka. Spotreba sa dá ľahko udržať na úrovni pod sedem litrov, pri snahe klesla aj na približne 6,4 litra. Ak si však chcete užiť dynamiku, palubný počítač vám ukáže bez problémov aj viac ako 12 litrov. Podvozok je príjemne komfortný, no ostrej jazdy sa rozhodne báť nemusíte.

Dobre tlmí väčšinu nerovností a dokáže vás pritom pekne podržať aj pri razantných prejazdoch zákrutami. Je skvelým kompromisom pre elegantnú plavbu na dlhých trasách, ale aj pre vybláznenie na serpentínach.

Honda nezaspala dobu

Samozrejmosťou je aj množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov, ako adaptívny tempomat ACC, parkovacie senzory a kamera či systém udržiavania v jazdnom pruhu. Nemyslím si, že Civic v prevedení sedan bude extrémny predajný kráľ, má toho rozhodne čo ponúknuť, hoci zvolil by som radšej manuálnu prevodovku. Ak teda nechcete auto vyslovene na pokojné jazdy ulicami.

Dobrou voľbou bude rovnako pre manažérov, mladých ľudí či pre rodiny, ktoré si nepotrpia na kombík. Civic sedan ponúkne dostatok výkonu, výborný posed za volantom, dobrú výbavu, skvelý podvozok a neokukaný dizajn.

HN/Radoslav Petrík

​Nemusíte sa báť nedostatku priestoru, či miesta v kufri. Honda teda namiešala príjemný koktail, vďaka ktorému osloví hneď niekoľko skupín. Zakončuje to cenou začínajúcou na sume 22 690 eur v prípade modelu s CVT prevodovkou.

Náš kúsok vo výbave Executive stojí približne 28-tisíc eur, dostanete za to však luxusného elegána, ktorý sa vie pritom rýchlo premeniť na svižný športový sedan.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 00:26