“Slečna, veď to je tank,” trochu prekvapene povedal sused, keď zaparkoval auto v garáži vedľa novej Toyoty Hilux. Jeho Octaviu spoza Hiluxu ani nebolo vidieť, pričom bok po boku vyzerali na parkovisku tieto dve autá ako Dávid a Goliáš. A to Octavia ešte rozhodne nepatrí k tým najmenším vozidlám.
Nuž, nový Hilux vyzeral v nami testovanej verzii a farbe skutočne bojovo a prívlastok tank sme mu podvedome nechali až do konca testu. S viacerými autami sme si už užili pohľady a záujem verejnosti, no s týmto pickupom sme zažili najmä - rešpekt.
Vodiči nás púšťali na ceste pred seba, dávali nám prednosť a dokonca, keď sme nechtiac vbehli trochu svižnejšie do jednej z uličiek, šofér oproti idúceho auta bez použitia klaksónu len kývol a čakal, kým zase vycúvame. Áno, myslel si zrejme svoje, no najavo to nedával.
Na začiatok sme si takto dovolili zhrnúť pár čriepkov z týždňového súžitia s novou Toyotou Hilux. Ako sa celkovo choval tento obor Hulk a či “žral aj trávu pri ceste”, to sa dozviete v texte nižšie.
Atraktívny dizajn
Hilux je legenda. Vozovky či drsný terén brázdi už od roku 1968 a za ten čas stihol dobyť severný pól, Antarktídu, islandské sopky a pred dvoma rokmi vyhral náročné preteky Rely Dakar. Patrí k populárnym modelom v rámci segmentu a podľa informácií slovenského zastúpenia je zároveň na našom trhu i najpredávanejším vo svojej kategórii.
Oproti predchodcovi prešla redizajnom celá predná časť. Aktuálne ju zdobí masívna mriežka chladiča, do ktorej sú včlenené viaceré výrazné prvky. Spolu s prednými nárazníkmi i výraznými lemami okolo kolies má Hilux široký postoj. Celkovú robustnosť podčiarkujú aj výrazné svetlá s členením, či už v prednej alebo zadnej časti. V našej výbave išlo o efektívne LED svetlá.
Náš kus predstavoval najvyšší stupeň výbavy Invincible Sport vo farebnom prevedení Oxid Bronze. Výhradne pre tento výbavový stupeň je tu okrem mriežky chladiča a nárazníkmi aj na mieru šitá klzná doska, blatníky, kľučky na dverách, 18-palcové disky kolies a dvere batožinového priestoru.
Zahŕňal takzvanú Double Cab, teda dvojitú kabínu. Vďaka tomu sa z tohto Hiluxu stalo auto na viacero použití. Odveziete sa v ňom ako v klasickom aute, dokonca s druhým radom sedadiel, no v zadnej časti máte ešte zvlášť oddelenú korbu, na ktorú poukladáte až tonu materiálu. Ak to nestačí, ťažná kapacita predstavuje 3,5 tony.
Nákladný priestor v zadnej časti má papierové rozmery 1,555 metra na dĺžku verzus 1,540 metra na šírku, pričom výška je 48 centimetrov. Treba však myslieť na to, že sem nenaložíte "kváder" takéhoto rozmeru. Približne v polovici z miesta začnú brať výrezy na kolesá. V tom prípade sem už vmestíte len "štíhlejší" náklad. My sme tu teda bez problémov previezli stôl, teda v rozloženej forme dosku a nohy. Doska mala s obalom rozmery 1,450 metra krát 0,92 metra:
Zostáva vám 85% na dočítanie.