Japonská automobilka Mitsubishi to mala v Európe poriadne nahnuté a už-už sa zdalo, že sa s tunajšími zákazníkmi rozlúči. Napokon sa však situácia obrátila, nielenže tu ešte chvíľu zotrvá, ale po rozhodnutí sa dokonca ponuka rozšírila o sympatickú novinku so zvučným menom. Tá však bude zrejme poslednou z dielne značky.
Medzi posledné „lastovičky“ sa zaradilo v mnohých smeroch zlepšené SUV Eclipse Cross, ktoré už istý čas využíva meno svojho slávneho športovo ladeného súrodenca z čias minulých. Klienti však na výber príliš nemajú, v útrobách pozmeneného modelu už totiž môže pracovať výhradne plug-in hybridná sústava pochádzajúca z väčšieho Outlandera.
A s majestátnejším SUV má spoločných aj niekoľko ďalších riešení. Dáva to však zmysel? Európania vraj za jeden deň nenajazdia viac ako približne 30 až 50 kilometrov. Sú to cesty do práce, na nákup, vyzdvihnutie detí zo školy a podobne. A práve takýmto dojazdom sa pýši drvivá časť plug-in hybridov na trhu.
Akčný rádius vám vystačí, ak bývate napríklad v Bratislave či priľahlých obciach, pričom stále môžete v prípade potreby siahnuť i po spaľovacom motore. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV to však vyriešilo inak a v podstate funguje ako elektromobil s dvoma elektromotormi, pohonom všetkých kolies a spaľovacím 2,4-litrovým 72 kW atmosférickým štvorvalcom, ktorý slúži ako akýsi generátor bez zbytočných strát.
Elektromobil so spaľovacím motorom
Model preto spĺňa prísne emisné požiadavky nielen dnes, ale je pripravený aj na niekoľko rokov vopred. Počas bežných dní jazdíte s nabitou batériou čisto na elektrinu, a to z našej skúsenosti zhruba do vzdialenosti 30 až 35 kilometrov. Elektropohon funguje...
Zostáva vám 85% na dočítanie.