Nemecká automobilka prináša fanúšikom ostrejšej jazdy novú možnosť a tou je "vrecková raketa" v podobe Volkswagenu Polo s prívlastkom GTI. Nová generácia sa ešte viac priblížila k bestselleru Golf (štvrtej generácie) - svojimi rozmermi.
Model totiž vôbec prvýkrát presiahol hranicu štyroch metrov na dĺžku, nakoľko v súčasnosti dosahuje 4 067 milimetrov a rovnako narástla šírka na 1 751 milimetrov či rázvor na 2 549 milimetrov.
Ostrá verzia GTI prináša okrem decentných úprav karosérie v podobe červených liniek a prepracovaných nárazníkov aj 17- a za príplatok 18-palcové disky kolies.
Zadnú časť následne obohatí dvojica koncoviek výfuku, malý spojler a zmenou prešiel tiež podvozok. Ten je o 15 milimetrov nižší s prepracovanými tlmičmi a pružinami, no za príplatok získate dokonca adaptívne tlmiče s dvoma režimami tuhosti.
Nechýba elektrický systém XDS v podstate nahrádzajúci samosvorný mechanický diferenciál, vďaka čomu je auto schopné pribrzďovať predné vnútorné koleso pri rýchlych prejazdoch zákrut.
Zmenou prešiel aj pomerne priestranný interiér so športovo tvarovanými sedadlami s tradičným látkovým GTI károvaným čalúnením a nájsť tu môžete tiež červené lakovanie prvkov palubnej dosky.
Kompletné zhodnotenie z exkluzívnej prvej jazdy s novinkou Polo GTI si môžete pozrieť vo videu nižšie.
Pred vodičom je osadený digitálny prístrojový štít opticky spojený s centrálny dotykovým displejom infotainmentu. Mnohých šoférov poteší aj klasická ručná brzda, prítomnosť systému kontrolovaného štartu Launch Control, no hlavnou výsadou je pomerne rarita pod kapotou.
Polo GTI ide navzdory downsizingu a teda malým motorom, nakoľko pod jeho kapotou sa usadil medzigeneračne väčší a vôbec prvýkrát dvojlitrový benzínový agregát TSI s výkonom 147 kW (200 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Spojený je s automatickou šesťstupňovou DSG prevodovkou, no do budúcna sa počíta aj s príchodom manuálnej verzie.
Malý a výkonný model Volkswagen Polo GTI môžete získať v základe už od 20 810 eur.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.