"Je to snáď najhlučnejšie a najvulgárnejšie auto, aké som doposiaľ mal možnosť vyskúšať," tvrdí o ostrej novinke Maroš Čabák z portálu TopSpeed.sk. Práve on totiž testoval model BMW M4 v ešte exkluzívnejšej verzii Competition.
Zákazník za pomerne výrazný príplatok k "základnej M-štvorke" dostane podstatne agresívnejší dizajn exteriéru doplnený o aerodynamické prvky. Spomenúť môžeme výrazné zadné krídlo na veku batožinového priestoru, znížený podvozok a predné karbónové "lízatko" pod nárazníkom.
Viac informácií sa dozviete v kompletnom videoteste nižšie:
V interiéri vás následne potešia športové kožené sedadlá s vynikajúcim bočným vedením a o tom, že sedíte v naozaj športovom aute, vám dá vedieť absencia podávaču bezpečnostného pásu. Je to jednoducho následok udržiavania čo možno najnižšej hmotnosti vozidla.
Hoci je automobil v nevýraznom šedom lakovaní, pozornosť si rozhodne získa. Novinka totiž disponuje titánovým M Performance výfukovým potrubím, s ktorého pomocou dokáže narobiť šesťvalec s výkonom 450 koní (331 kW) a krútiacim momentom 550 Nm poriadny rozruch naozaj kdekoľvek.
Motor je spojený s dvojspojkovou automatickou sedemstupňovou M DCT prevodovkou, maximálna rýchlosť je na úrovni 280 kilometrov za hodinu a na stovku šprintuje BMW M4 Competition už za 3,9 sekundy.
To všetko s výrazným zvukovým prejavom šíriacim sa do okolia a taktiež možnosťou Launch Control - kontrolovaný rýchly štart z miesta.
Klasické BMW M4 je v ponuke približne od sumy 83-tisíc eur, avšak pokiaľ vyžadujete ešte dynamickejší dizajn, za balík Competition a ďalšie "drobnosti" si priplatíte minimálne 7 500 eur. Za ten pocit za volantom to však rozhodne stojí, no nie?
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.